Szigliget

2024.08.21. 11:23

Edda-esten „körözhettek”

Három nyíregyházi iskola diákjai nyaraltak együtt a Balatonnál.

Szon.hu

Forrás: Fotók: Az iskola

Évek óta megszokott, hogy a Móra-, a Vécsey- és a Petőfi-iskola diákjai, pedagógusai együtt töltenek több napot a Balaton partján, így sok-sok gyerek, valamint pedagógus ismerősként köszönti egymást már az induláskor. Így volt ez most is, a szigligeti, önkormányzati üdülőben volt a főhadiszállásuk. A nyirvv.hu-n jelent meg az élménybeszámoló:

„A megérkezés után a Balaton partját fedeztük fel. A második nap a sárvári élményfürdőben csúszdáztunk és lubickoltunk, dacára, hogy az eső időnként el-eleredt. A gyerekek önfeledt pancsolását, a kevésbé jó időjárás sem zavarta meg. A harmadik nap délelőtt a Tapolcai–tavasbarlangot néztük meg, ahol tartalmas és érdekes barlangismereti előadást hallgattunk végig, majd csónakokkal körbeeveztük a barlangot. Este a tábor minden diákja és pedagógusaik egy kellemes sétára indultak Szigligeten belül, ahol az Óvári kilátót és a Szigligeti kikötőt is felkerestük.

A negyedik nap a délelőttöt a strandon töltöttük a Balaton hűs habjaiban. Ebéd után Sümegre érkeztünk, ahol megnéztük a Fegyver- és kocsimúzeumot, majd egy lélegzetelállító lovagi várjátékot a hatalmas arénában. A lovagi torna a magyarok és mongolok között zajlott, ahol szoros küzdelemben a magyar lovagok győztek. Vacsora után a gyerekek által nagyon várt, különleges élményt nyújtó esti fürdőzés zárta a napunkat.

Az utolsó előtti nap reggel a szigligeti várba indultunk el. A vár alatti kávézóban megpihentünk, és nagyon finom fagylalttal édesítettük a reggelünket. A várban nagyon látványos, izgalmas interaktív solymász bemutatót láttunk. Ebéd után utoljára újra megmártózhattunk a Balatonban. A táborozás utolsó eseménye egy különleges produkció volt: Edda Musical - A kör. Mind a gyerekek, mind a pedagógusok, le voltak nyűgözve a musical végén.

A Kör egy messziről indult fiatalember felnőtté válásának története, az idén 50 éves Edda Művek zenekar legnagyobb slágereivel”