2020.11.19. 12:58
Kínai elektromos autók, amik leigázhatják Európát
A kínaiak már a spájzban vannak? Meglehet. Megszokhattuk, hogy a gazdaság nagyon sok területén nagyon fejlett a kínai gazdaság. Ahogy mondani szokták, ha valamit nem Kínában gyártanak, akkor az hamisítvány.
Forrás: enviroauto.hu
Az elektromos autók területén is egyre több, egyre impozánsabb fejlesztés érkezik Kínából. Ezek nagy része ugyanakkor nem érkezik meg az európai piacra. Ennek több oka is van, de az biztos, hogy ez a hatalmas ország óriási felvevőpiaccal is rendelkezik. Így nem létkérdés, hogy külföldre is gyártsanak. Ráadásul általában elmondható, hogy mások az igények egy kínai és egy európai piacon, így fejlesztést igényelhet a nemzetközi piacra lépés. Mégis vannak olyan elektromos autók, amelyek Európában is megvethetik a lábukat.
Az elektromos autók gyártása ráadásul sokkal egyszerűbb, mint egy belső égésű motorral ellátott hagyományos autóé. És akkor még arról nem is írtam, hogy a kínai állam önti a pénzt ebbe az iparágba is. Így nem is csoda, hogy egyre több jó kínai elektromos autó bukkan fel.
A félig európai Byton
Két európai, korábban a BMW-nél, illetve a Nissannál dolgozó személy alapította a Bytont még 2017-ben. Azóta egyetlen autót sem gyártottak le, de már nagyon közel vannak hozzá, két autójuk is hamarosan alakot ölt. Van egy SUV-jük, ami M-Byte névre hallgat és egy szedánjuk, ami a K-Byte nevet kapta. 2019-ben már be is mutatták a gyártásérett modelljüket, így hamarosan megkezdhetik a gyártást. Érdekesség, hogy egy óriási, 28 colos középső képernyőt kapnak az autóik. Impozáns akkupakkal érkeznek a járművek, akár 95 kWh is lehet bennük, melyek akár 150 kW-tal is tölthetőek lesznek. Európában a kiváló minőség és az európai tulajdonosi kör lehet a belépés kulcsa.
Ha nem bírod kivárni, míg megérkeznek Európába, mindenképp nézz szét az enviroauto.hu piacterén, ahol csak használt elektromos autókat találsz.
NIO és a sportkocsik
A 2014-ben alapított NIO márka két nagyon jó minőségű SUV-t forgalmaz a kínai piacon. Ennek ellenére nem erről híresek, hanem a sportautóikról. Eleve saját Formula E csapattal rendelkeznek, de ami ennél is érdekesebb, az az EP9 kódjelű elektromos sportautójuk. Ez a járgány egy erősen limitált darabszámmal érkezett még 2016-ban a kínai piacra. Ezzel a modellel akár ütőképesek is lehetnek Európában.
A Volvo tulajdonosa, a Geely
1998 óta gyártanak autót a Geelynél, ráadásul már Európában is megvetették a lábukat a Volvo megvételével. Épp a Volvóval közös projektjük lehet érdekes Európában, mely a Polestar nevet kapta. A Polestar 2 modellje hozhatja meg számukra az igazi áttörést Európában. A gyártás teljesen Kínában történik, így valódi kínai autóról beszélhetünk. Ezzel a Geely autói lehetnek az első igazi kínai gyártmányok, melyek megvethetik a lábukat Európában. A Polestar 2 eddig kifejezetten jó visszajelzéseket kapott az autós újságíróktól. Egyesek már egyenesen azt írták, hogy akár a Tesla Model 3 ellenfele is lehet.
(PR cikk)