2013.10.02. 11:27
Nem szóltak, hogy haldoklik
Nyíregyháza - A kórház elismerte a tájékoztatás elmulasztását; az arany fülbevaló máig sem került elő.
Nyíregyháza - A kórház elismerte a tájékoztatás elmulasztását; az arany fülbevaló máig sem került elő. – A megrázó eset hónapokkal ezelőtt történt, de tanulsága ma is aktuális! – mondja Budai Csaba, majd elcsukló hangon idézi fel, milyen körülmények között kellett szembesülnie szeretett felesége elvesztésével.
– Amikor a központi kórházból belgyógyászati problémák miatt a Sóstói úti intézménybe került a nejem, az osztályon felvett adatlapra felvezették a telefonszámom, mint rendkívüli esetben értesítendő hozzátartozóét. Egyik éjszaka infarktust kapott, ezért éjjel visszaszállították őt a központi egységbe. A Sóstói úti kórház illetékes osztálya – kötelességéről elfelejtkezve – nem hívott fel, nem értesített, pedig szerintem ez kimeríti a rendkívüli helyzet fogalmát.
Nem tudtak elbúcsúzni
– Senkinek sem kívánom azt az érzést, amikor a megszokott időben, a délutáni órákban bementünk meglátogatni, és csak egy üres ágy fogadott bennünket. A „nagy” kórházban már eszméletlen állapotban találtuk, így esélyünk sem maradt kommunikálni vele, elköszönni tőle. A feleségtől, az édesanyától, aki 35 évig szolgált az egészségügyben tisztességesen, becsületesen!
– Kérdésemre, miért nem csörrent meg a telefonom a nejem állapotromlása és átszállítása óta eltelt több mint 12–14 órában, azt a választ kaptam az orvosnőtől, hogy egyes hozzátartozók nem szeretik, ha a késői órákban zavarják őket. Ez a magyarázat nemhogy furcsa, elfogadhatatlan!
"Senkinek sem kívánom azt az érzést, amit mi akkor átéltünk." - Budai Csaba
A szomorú történet azzal folytatódott, hogy a családi örökségnek számító arany fülbevalónak is nyoma veszett, amit Budai Csabáné viselt. – Nem az eltűnt ékszer értéke, hanem az igazán fájó, hogy azt egy magatehetetlen, talán eszméletlen beteg füléből emelték ki! De nem is az eltűnt fülbevalón van a hangsúly, hanem azon, miért nem értesítettek arról, hogy nagy a baj. Csak remélni tudom, hogy több ilyen mulasztás nem fordul majd elő. A kórház szabályzata bizonyára előírja, kinek a kötelessége felemelni a telefont rendkívüli történés esetén, ami alatt – feltételezem – nem kizárólag a haláleset értendő – mondta a megözvegyült családfő.
Elszámoltatták a dolgozókat
Megkeresésünkre a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kórházak és Egyetemi Oktatókórház (közismert nevén a Jósa András kórház) sajtófőnöke, Vitkai Éva az alábbiakról tájékoztatta lapunkat: – Az ügyben vizsgálatot indított a kórház vezetése, amely a közelmúltban zárult le. Az intézmény adatvédelmi szabályzata természetesen előírja a hozzátartozók tájékoztatását, annak módját (telefonon vagy írásban) állapotrosszabbodás vagy a beteg áthelyezése esetén. Ez ebben az esetben sajnos elmaradt.
Amikor a hozzátartozók megérkeztek a Krónikus Belgyógyászati Osztályra, ahonnan a beteget már átszállították, és nehezményezték, hogy nem kaptak értesítést, a kezelőorvos bocsánatot kért. A tájékoztatás elmulasztása miatt az érintett egészségügyi dolgozókat felelősségre vonták.
Se telefon, se fülbevaló
– Az eltűnt fülbevalóval kapcsolatban is vizsgálat indult, ám ez ügyben konkrétumot nem sikerült feltárni. A dokumentációnkban nincsen nyoma annak, hogy a betegen fülbevaló lett volna, viszont arról tájékoztatást kapott, hogy csak a széfben elhelyezett értékekért tudunk felelősséget vállalni. A többszöri betegátvétel és áthelyezés során szabályszerű leltárok készültek, amelyek nem említik a fülbevalót, sem a beteg, sem hozzátartozója nem tett ez ügyben panaszt.
– A burkolt vádat, miszerint a kórházunk valamelyik egészségügyi dolgozója tulajdonította el a fülbevalót, határozottan visszautasítjuk. A tájékoztatás elmulasztása miatt azonban a kórház vezetősége ezúton is elnézést kér. A panaszokat, észrevételeket a kórház vezetése minden esetben, kivizsgálja, és megnyugtató módon igyekszik a végére járni a történteknek – nyilatkozta a sajtófőnök.
KM-BM,PI