Nyírtét

2024.09.07. 15:30

A polgármester „őrült motoros”

Galicz József volt az ötletgazda, sikerült hagyományt teremteniük Nyírtéten.

L. Tóth Lajos

Révész Dezső polgármester az Őrült Nyírtéti Veterán Motorosok Klubjának lelke, motorja a Yamaha XJ 600-assal

Fotó: Lengyel Tímea

Révész Dezső régi motorosnak számít a szakmában. Sokat nem kellett izgulnia a településvezetőnek, ugyanis nem volt kihívója az önkormányzati választáson. De nem pusztán a közép-nyírségi helységben kedvelik, hanem egyebek mellett a motoros berkekben is.   

– A falunkban lévő MZ, ETZ és Pannónia motorkerékpárral rendelkező, 30-35 éves barátok Galicz József ötletére elindultak a nagydobosi ralikrosszversenyre úgy, hogy közben bejárták a szatmári falvakat. Nagy élmény volt, így kezdődött a kaland, ez keltette életre az Őrült Nyírtéti Veterán Motorosok Klubját – idézte fel a kezdetet Révész Dezső, aki természetesen tevékeny részese volt az első csapatépítő tréningnek – Galicz Józseffel, Révész Tamással, Ladányi Attilával, Huszti Lászlóval, Magyar Istvánnal és Málik Józseffel. Szerencsém volt, hogy abban az évben hosszú kihagyás után egy Trophy 250-es MZ tulajdonosa lettem. Nagy büszkeséggel töltött el, megbecsültem, akkoriban gyakori volt a hétvégi motorozás. Egymás műszaki problémáit igyekeztünk közösen megoldani. Minden évben elmentünk Bodrogkeresztúrra, az egy fix program volt. Zahuczky László szervezésével tartottuk meg a „Magyar motorok találkozóját”.

A hangulatos motorozások több nyírtéti érdeklődését felkeltették, szép lassan húszra is felkúszott a résztvevők száma.  

– A hiányos és kifogásolható műszaki állapotban lévő motorjainkkal többször mentünk Kecskemétre is, ahol a repülőnapok látványosságai magukkal ragadtak bennünket. Amikor egy benzinkutas az úti célunkat meghallotta, csak annyit mondott: „Őrültek vagytok”. Tulajdonképpen ő lett a névadónk. Az eltelt esztendők alatt nagyon sok összejövetelen vettünk részt, ezeken sok barátot ismertünk meg. Több alkalommal szerveztünk motoros tájtúrával egybekötött találkozót, a járművek száma pedig meghaladta az ezerötszázat.
– A közösség a fénykorát addig élte, amíg a „mennyei motorosok” el nem kezdték átigazolni a barátainkat. Egyszerűen elképzelhetetlen, hogy addig milyen gazdagok voltunk. Bill kapitány imája hűen tükrözi vissza az érzéseimet. Talán ezért is örülünk a Szász Károly nevével fémjelzett motoros véradásnak, hiszen életet mentünk, megemlékezünk és barátokkal lehetünk együtt. Ezeken a bizonyos vasárnapokon mindig nálunk, Nyírtéten kezdődik a program, jó látni együtt az összetartó csapatot, utána indulunk a nyíregyházi véradás helyszínére.

Révész Dezső végezetül nosztalgiázott, a saját kötődéséről, vonzalmáról ejtett szót:

– Az én motoros élményeim édesapám Danuviájával kezdődtek. A Danuvia egy Budapesten, a zuglói Danuvia Szerszámgépgyárban gyártott motorkerékpár-típus márkaneve volt. Utána jött a Riga. Nem véletlenül hívták így a szovjet kismotort, hiszen a mai Lettország fővárosában, Rigában a Vörös Csillag motorgyárban gyártották. De említhetem a Verhovinát is, azt az ukrajnai, Lvivi Motorkerékpárgyár állította elő. Jelenleg több motorkerékpárom van: MZ, Pannónia és Izs. Nekem a motorozás egyszerre szenvedély, hagyományőrzés és kikapcsolódás – sóhajtott nagyot a nyírtéti polgármester a tőle megszokott füstfelhő eregetése közben.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában