2011.07.05. 11:57
Aki balek, most vesz külföldi autót
Megpecsételődni látszik a külföldi rendszámos autókkal való seftelés, hiszen a kormány elfogadta az erre vonatkozó jogszabályok szigorítását. A használt autó piac eddig is tele volt bagóért elvihető külföldi járgányokkal, de ezt követően valószínűleg egy csomag gumicukorért is a miénk lehet álmaink lestrapált BMW-je.
Megpecsételődni látszik a külföldi rendszámos autókkal való seftelés, hiszen a kormány elfogadta az erre vonatkozó jogszabályok szigorítását. A használt autó piac eddig is tele volt bagóért elvihető külföldi járgányokkal, de ezt követően valószínűleg egy csomag gumicukorért is a miénk lehet álmaink lestrapált BMW-je.Autóvásárláskor szinte minden álmodozó belebotlik a szituációba, amikor a kiszemelt gyöngyszem minden igényünket kielégíti, nem korrodál, viszont alufelniket dobtak alá, s már elképzeljük magunkat, ahogy a járgánnyal csapatjuk a faluszéli bozótosba, amikor kiderül, hogy a kicsike egyetlen szépséghibája mindössze annyi, hogy külföldi papíros. Általában ekkor gyors ütemben fagy le a vásárló arcáról a mosoly, különösen, amikor megjelennek előtte a regisztrációs adó jogcímén befizetésre váró súlyos forintok.
Az élelmesebb eladók persze ekkor gyorsan nekilátnak a porhintésnek, hogy nem úgy megy az, hiszen E-s meg P-s rendszámmal úgyse kell regadót fizetni, meg különben is ez még így is megéri az árát. A rutintalanok persze be is dőlnek a mesének, s örülnek, hogy bagóért vihetik a süppedős bőrülésekkel megáldott patinásodó bajort. Néhány hónapos poroszkálás után azonban vészesen közelít az idő, amikor mégis csak be kell fizetni azt a fránya regadót, ám ennek általában csúfosra sikeredik a vége. Legalábbis erről tanúskodnak az autóhirdetések, ahol számtalan külföldi papíros autóval találkozhatunk, köztük több olyannal is, amelyen már volt ideiglenes rendszám, így a vételkor azonnal be kell fizetnünk a regisztrációs adót.
Ne dőljünk be a kecsegtető ajánlatoknak
A kecsegtető ajánlatokkal tehát érdemes vigyázni, hacsak nem kívánunk egy olyan autó tulajdonosai lenni, amelyet pár hónap múlva le kell tennünk, hiszen lejár az ideiglenes rendszám érvényessége. Ezt követően pedig vagy fizetünk állam bácsinak vagy megszabadulunk az autótól.
A külföldi rendszámú autót vezetőkre vonatkozó szabályok mellesleg szeptembertől tovább szigorodnak, mivel bár a járművet ezentúl is bárki vezetheti harminc napig Magyarországon, de ehhez ezentúl rendelkezniük kell az üzemben tartó írásos hozzájárulásával, amelyen a birtokba adás időpontját is meg kell jelölni. Emellett szintén szeptembertől az üzemben tartók nem hivatkozhatnak külföldi szokásos tartózkodási helyükre a nem magyar rendszám használatakor, azt csak a rendszeres külföldi munkavégzéssel, vagy a magyarországi forgalomba helyezés megkezdésével igazolhatják. Valószínűnek ezt hívják úgy, hogy sakk-matt.
Nem kell azonban aggódni, a külföldi autók behozatalára szerveződött cégek hamarosan biztosan erre a helyzetre is kitalálnak valamilyen megoldást, de abban is biztosak lehetünk, hogy nem a kisemberek javára. Szlovák rendszámos luxusautókkal ugyanis továbbra is garantáltan összefuthatunk majd az utakon, miközben a kiszolgált külföldi gyöngyszemek a bontóban vagy a tyúkól mellett rozsdásodva várják a sorsukat.
- M. I. -