2020.06.28. 11:30
Kijátsszák az algoritmust
Elszomorító, mekkora igény van manapság az igénytelen tartalmakra az interneten.
Forrás: illusztráció / shutterstock
Manapság a fiatalok nagy százaléka követ és legtöbb esetben bálványoz is bizonyos embereket, akiket influencereknek hívnak. Ennek a szónak az utóbbi időben elég negatív jelentése lett, mivel leginkább azok az emberek használják magukra ezt a kifejezést, akiknek felépített „karakterük” van az adott platformon, és csak megjátsszák magukat, termékeket adnak el a saját arcukkal.
Az új mainstream
A YouTube-on folyamatosan gyártják a „clickbait” anyagokat, amikkel magukra vonják a gyerekek figyelmét. Ezeket a videókat családbarát tartalom kategória alatt „adják el”, félreérthető címekkel és indexképekkel, amelyek nem a tartalomba illők. Teszik mindezt úgy, hogy a YouTube nem vonja meg az ilyen típusú videókról a monetizációt (pénzkereseti lehetőség), mivel kijátsszák az algoritmust. Az utóbbi időben egyre jobban elő(re)törtek a semmiből az ilyen csatornák, ezek váltak az új mainstreammé („főáramlat”, elfogadott és támogatott irányzat), mivel egyre nagyobb igény van az ilyen típusú trash (igénytelen) tartalmakra.
Marad a rózsaszín köd
Ezeknek az embereknek legtöbbször rendkívül szegényes a szókincsük, és sokszor úgy viselkednek, mintha egy 8-9 éves gyerek szellemi szintjén állnának. Ha egy magasabb értelmi szinten álló youtuber véleményt mond róluk, akkor sértődött válaszvideóval reagálnak az őszinte kritikára. Ezen videók alá persze, többnyire az adott influencer követői kommentelnek, helyeslően bólogatnak, megvédik kedvencüket, ezáltal is a saját egójukat ápolgatva élnek tovább a rózsaszín ködös világukban.
Igaz, a szórakoztatóipar elég szubjektív, viszont nagy probléma, hogy a legtöbb esetben a 10-12 éveseknek a fejét tömik tele hülyeségekkel, elbutítják őket ezek a videósok. Mindaddig, amíg az igénytelen kontentekre lesz kereslet, ilyen elszomorító marad a helyzet.
- Gajdosi Roland, Lónyay Menyhért Baptista Szakgimnázium és Szakközépiskola, Vásárosnamény -