2024.01.04. 10:32
Meghódították a TikTokot az internetes csalók
Egyre többen használják például a TikTokot – vagy más közösségimédia-platformot – a termékeik népszerűsítésére, eladására, de közöttük sokan vannak, akik nem törődnek az adókötelezettségekkel – írja a NAV-ra hivatkozva a Magyar Nemzet.
A NAV a TikTok hirdetőket is ellenőrzi
Forrás: Shutterstock
Fotó: Ti Vla
A virtuális piacterek árusait ugyanúgy ellenőrzi a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), mint bármely kereskedőt – tájékoztatott a Magyar Nemzet a NAV-ra hivatkozva. A szervezet Heves vármegyei kollégái több különböző adatbázist, információt felhasználva ellenőriztek egy TikTok-hirdetőt,
akiről – inkognitója ellenére – kiderült, hogy hol, mikor és milyen értékű árut adott el, valamint az is, hogy bevételei után nem fizetett adót.
Az illegálisan működő kereskedő „márkás” ruhaneműket, cipőket, csizmákat, táskákat, karórákat, ékszereket árult. Feltöltött videói, rendszeres hirdetései egyértelműen utaltak az üzletszerűségre és a tetemes árukészletre, sőt Facebook-profilja is azonosítható volt – írták.
Bebizonyosodott az is, hogy a profil működtetője egy zárt Facebook-csoportban és klasszikus piactéren is végez értékesítést.
Az azonosított eladónak nem volt érvényes adószáma, nem volt érdekeltsége gazdasági társaságban és munkahelye sem, így üzletelt – tették hozzá. Mivel a több forrásból gyűjtött adatok alapján bűncselekmény gyanúja merült fel, az ellenőröket a NAV bevetési igazgatóságának pénzügyőrei is elkísérték a Heves vármegyei piacra, ahol az árus éppen tartózkodott.
A próbavásárláskor bebizonyosodott, hogy az eladónak sem számla-, sem nyugtatömbje nem volt, és online pénztárgépet sem használt, a márkásnak tűnő termékeket egy furgonból árusította.
A márkajelzéses áruk vizsgálatakor a szaktanácsadó megállapította, hogy azok hamisítványok. A bevetési igazgatóság munkatársai összesen 112 ruházati terméket foglaltak le. Az ügyben adóigazgatási eljárás, büntetőeljárás és szabálysértési eljárás is indult – tájékoztattak.