2015.08.25. 08:12
Pawel volt a nyerő a lengyelek fináléjában
Őrült drift-párviadalok a RabócsiRingen, Grózinger Zsolt már megvédte magyar bajnoki címét.
Őrült drift-párviadalok a RabócsiRingen, Grózinger Zsolt már megvédte magyar bajnoki címét.
Aki ott volt, nem bánta meg, igazi magas szintű driftezést láthatott a Trackwood Fesztiválon.
A máriapócsi RabócsiRingen pénteken és szombaton nyomták a gázpedált, a második napon mindenből ízelítőt kaptak a pilóták. Az eső miatt nyomták nedves aszfalton, majd félszárazon, szerencsére az esti párviadalokra már szárazon, igaz, akkor már lehűlt a levegő és az aszfalt.
A magyar bajnoki futamok már a street és a semi-pro kategóriákban is remek csatákat hoztak, a pro és az Eastern European Drift Championship (EEDC) soros fordulójának résztvevői pedig kifejezetten magas szinten köröztek.
Két magyar a nyolc között
A Zestino Europe Team képviselői jóvoltából igen jegyzett pilótákat és autókat láthattak a szakág hozzáértő kedvelői. Ahogy fogyott az elit mezőnye, úgy lettek izgalmasabbak a párviadalok. A legjobb nyolc közé már csak két magyar fért be.
A mátészalkai Grózinger Zsolt kifogta a mezőny egyik legjobb autójával rendelkező Bartosz Stolarskit, a két évvel ezelőtti lengyel bajnok pedig kihasználta Grózi egy apró hibáját, és megnyerte a párviadalt.
A mátészalkai pilóta emiatt ugyan bosszankodhatott, ám mivel a magyar mezőnyben a második helyen zárt, így a hazai pontvadászatban behozhatatlan előnyre tett szert, ezzel már megvédte bajnoki címét.
A legjobb magyar az a Temesvári Péter volt, aki már villanyfényben ellenfelét hibára kényszerítve lépett túl a lengyel Mari Banowiczon és jutott a legjobb négy közé.
Az elődöntőben Stolarski, a harmadik helyért kiírt etapon pedig Vasiliuskas már megálljt parancsolt a remekül versenyző magyar pilótának, aki így a negyedik helyen zárt.
Új beesési rekord
A másik elődöntőben a legjobb napot kifogó Pawel Trela és a litván Andrius Vasiliuskas állt a startvonalhoz. A nézők által Bélának elkeresztelt litván egyébként olyat tett, amilyet még senki a RabócsiRingen, hiszen a rajt után 147 kilométer per órás sebességgel esett be a kanyarba. Ilyen tempóra még senki sem volt képes.
A nap csatája volt
A két pilóta a nap csatáját vívta, az első menetben Trela füstölt az élen, a litván olyannyira a nyomában volt, hogy egyszer neki is ment, ami megtörte a lendületét. Ez a baki végzetesnek bizonyult, mert Trela jutott a fináléba. A döntőben honfitársa, Stolraski sem tudta megállítani, így megérdemelten nyerte a versenyt.
A kétnapos találkozó izgalmas, magas színvonalú párviadalokat hozott, a Zestio Europe Team jóvoltából a kontinens élversenyzői és persze a remeklő magyar pilóták jóvoltából parádés driftezéseket láthatott a nagyérdemű. Ami még érdekesség: a legjobb harminckettőben nem volt visszahívás és mentés. Utóbbi minden bizonnyal annak köszönhető, hogy a félszáraz pályát tisztelték a pilóták, és az utolsó pillanatban mindig visszavették a tempót.
Jövőre nagyobb durranás
Béres Szabolcs, a Trackwood tulajdonosa lapunknak elmondta, hogy jövőre, amikor ötesztendős lesz a Trackwood és tíz a drifting.hu, az eddigieknél is látványosabb, nívósabb versenyt szeretne hozni a RabócsiRingre. Úgy legyen!