2014.10.05. 19:18
Megoldotta az első sivatagi leckét a Fekete-Tóth egység
Megkapta az első leckét a sivatagtól Fekete Antal és Tóth György: az afrikai körülményekkel ismerkedő magyar bajnokpárosnak kijutott a műfaj minden nehézségéből a Marokkó-rali második, Erfoud és Merzane közötti 211 kilométer hosszú szelektív szakaszán. A Toyota Hilux Overdrive-val versenyző duó teljesítette a napi penzumot és készül a folytatásra.
Megkapta az első leckét a sivatagtól Fekete Antal és Tóth György: az afrikai körülményekkel ismerkedő magyar bajnokpárosnak kijutott a műfaj minden nehézségéből a Marokkó-rali második, Erfoud és Merzane közötti 211 kilométer hosszú szelektív szakaszán. A Toyota Hilux Overdrive-val versenyző duó teljesítette a napi penzumot és készül a folytatásra.
Fekete és Tóth a nyitónapon remekelt, az autós-kamionos abszolút értékelésben elért 23. helyezés után számos gratulációt és vállveregetést gyűjtöttek be a versenytársak részéről. A második nap már jóval nehezebbre sikeredett, ugyanis nem sokkal a szakasz rajtja után egy másik, épp tolató versenyjármű akadályozta a Toyota-egységet, aminek az lett a vége, hogy az autó elásta magát és a páros csak némi lapátolás után folytathatta a száguldást.
A folytatásban a tandem fokozta a tempót, ám nem sokkal a szakasz vége előtt egy defektjük is adódott, így a kerékcserével további értékes perceket veszítettek. Az első sivatagi megpróbáltatások ellenére a bajnokpáros 3 óra 28 perc 45 másodperces idővel végzett, ami a közel 90 egységet számláló autós-kamionos mezőnyben a 40. helyre volt elegendő, így két nap után az összesítésben a 31. pozícióban állomásoznak.
„Ez a nap bizony jóval nehezebb volt, mint az első, komolyabb megpróbáltatás elé állított bennünket” – értékelt a nap végén Fekete Antal. „Most jóval többet mentünk Merzouga híres dűnéin, mint tegnap, mégsem ott, hanem a szakasz rajtja után nem sokkal adódtak gondjaink, amikor az egyik kamion váratlanul tolatni kezdett előttünk a pályán, nekünk pedig manővereznünk kellett és a puha homokban a kocsi egy picit elásta magát. Volt egy defektünk is a vége felé, amely szintén nem jött jól, de összességében véve úgy érzem, hogy nincs okunk az elégedetlenségre. Barátkozunk a sivataggal, ma pedig komoly ismeretekre tettünk szert. Várom a folytatást, igyekszünk a tőlünk telhető legjobbat nyújtani.”
Tóth György, a navigátor hozzátette: „Egyetértek Antallal, valóban sokkal nehezebb volt a mai nap, mint az első, de a lényeg az, hogy megoldottuk a feladatot és sikeresen teljesítettük a szakaszt. Sok időt veszítettünk azzal, hogy egy versenyzőtárs hibája miatt megfeneklettünk, majd később jött a defekt is, de összességében véve nem panaszkodhatunk. Olyan tapasztalatok ezek, amelyeken mindenkinek át kell esnie, s amelyek később biztosan hasznosak lesznek. Szeretném megemlíteni, hogy amikor az autó kiszabadításán dolgoztunk, Kovács Miklós és a Qualisport egysége a helyszínre érve a segítségünkre sietett. Épp akkor végeztünk, de jól esett a tudat, hogy számíthatunk egymásra!”
A Qualisport kamionosai, a Marokkó-rali mezőnyének másik magyar egysége a 45. idővel teljesítette a hat szelektív szakaszból álló, 2000 kilométer össztávú viadal második felvonását. A Kovács Miklós, Czeglédi Péter és Ács László alkotta trió a kamionok között a 6. helyre lépett elő a Scaniával.
Hétfőn Erfoudból Zagora városába költözik a Marokkó-rali központja: a szelektív szakasz hossza 313 kilométer lesz, a szervezői előrejelzések szerint kőkemény sziklás hajsza vár a mezőnyre.
Forrás: Cargo Racing