2013.08.03. 13:31
Dragaccsal a Nitro Olimpián
2013. augusztus 9-11. között Hockenheim-ben kerül megrendezésre a Drag Racing - Nitro Olimpia vagy más néven Európa Bajnokság.
2013. augusztus 9-11. között Hockenheim-ben kerül megrendezésre a Drag Racing - Nitro Olimpia vagy más néven Európa Bajnokság.
Ezen a Dragaccsal egyedüli magyarként indulsz a Hockenheim-i Nitro Olimpián, hogy is kerültél az indulók közzé?
- Dragacs, ez jó! Lassan kezdik megszokni az emberek az általam kitalált mozaik nevet, milyen unalmas lenne, ha Chevrolet Camaro Z 28-nak hívnánk.
Igen egyedüli Magyarként indulok, olyannyira, hogy eddig Magyar ember autóval még nem jutott el Európa bajnokságra ( Motorral ez már többeknek sikerült ).
Nagyon egyszerű arra is a válasz, hogy is kerültem az indulók közé, olyan mint a főzés.
Vegyél egy nagyon jó és gyors kocsit, majd fűszerezd meg egy jó sofőrrel, adjál hozzá rengeteg akaratot és pénzt, szórd meg a tetejét olyan barátokkal és segítőkkel, akik önzetlenül tudnak segíteni, finomabb lenne, ha bele tudnánk keverni szponzorokat, de anélkül is fogyasztható a képlet és már is ott vagy a nevezők között
Milyen kategóriában indulsz és hányan lesztek benne?
- Competition Eleminator kategóriában indulok, ez az egyik kategória ahol kitolhatod a szemét az autónak, itt szinte minden megengedett, ami a gyorsulást elősegíti.
Már végleges a nevezési lista és ebben a kategóriában 10 darab olyan gyors vagy gyorsabb autó van mint az enyém, köztük csőrös Dragok is.
Német, Svájci, Francia, Holland és Magyar versenyzővel. Nem lesz könnyű dolgom, mert ezek a fiúk nem először vannak ilyen helyen, megnéztem az eddigi pályafutásukat és van olyan aki 10 éve jár Európa Bajnokságokra, de a leg „amatőrebb” is öt éve ott van a versenyeken. Szeretném tisztes helytállással megmutatni, hogy itt Európa keleti felén is vannak tökös, gyors versenyzők.
Erre a versenyre miképp kell felkészíteni a Dragacsot?
- Pont ugyan úgy mint eddig bármelyik versenyre, csak sokkal jobban oda kell figyelni mindenre, hiszen 4 napot kint töltünk az otthonunktól 1000 kilométerre, és ha valami nincs, vagy elfogy vagy akár egy speciális kulcs hiányzik akkor megáll a versenyzésünk, és minden hiába való az eddig befektetett energiából.
Három hete készülünk erre a versenyre és még az utolsó napokban is fogunk az autón dolgozni.
Pár szám ami talán a laikus embernek is mond valamit, 400 liter üzemanyagot és 100 liter motorolajat kell kivinnünk erre a versenyre. Rengeteg pótalkatrészt, szíjakat, tömítéseket és még nagyon sok mindent.
Mesélnél a Hockenheim-i pálya tulajdonságairól?
- Ez a pálya Drag versenyek szempontjából egy Kánaán, mindennel rendelkezik, ami egy jó Drag pályát jellemez, megfelelő a biztonság 402 méteren kezelt aszfalt van, ami a tapadást segíti, elő van elég fékező zóna és a végén biztonsági sáv. Ezeken a versenyeken 50-60 ezer néző szokott lenni, 180-200 csapat küzd egymással. Mi mást mondhatnék, ha ezen a pályán versenyzel akkor már jegyeznek a sportágban.
Ha jól tudom egy több száz lóerős szörnyeteg pilótaülésében küzdesz majd az idő és a sporttársak ellen. Bemutatnád a szörnyeteget a portálolvasóknak?
- Azzal kezdeném, hogy a Dragacs (Z 28 Camaro) nem több száz lóerős, hanem 2000 lóerő felett van a gép, és ehhez hozzá jön az a 2400 Nm nyomaték ami még kamionokban is ritka. Az autó egy Pro Mod kategóriás, Amerikában készült csővázra épített autó. A téli fejlesztésnek köszönhetően az autó teljes burkolata 4 réteg szénszálból készült és így a kaszni súlya 35 kilogrammot nem haladja meg. Az autó egyébként velem együtt 1205 kilót nyom.
Pár technikai adat az autóról:
- Súly: 1205 kiló 2100 Lóerő 2400Nm nyomaték
Motor: Pat Musi (Camp Stanley tuned) 526 C.I. Blown & Injected Motor Dart Big M Block
Gyújtás: MSD 7730 - Power Grid System
Gyertya: NGK Racing
Kijelző Adatrögzítő : DAS 2 és PL1
Kipufogó: 8 rozsdamentes cső
Váltó: Power Glide 2 sebességes
Kompresszor : 14-71 Little field
Kardántengely: Strange crome-moly
Féltengely :40 bordás Pro Race féltengely, Ultra Spool fix diferenciál , Motive acél áttétel.
Difi: Ford 9”/9.5” Strange Ultra Case Aluminium közép rész 3.89:1 áttéte
Hátsó gumi: 34.5/17.0-16
Első gumi: 25.0/5.0-15
Első futómű Strange McPherson
Hátsó futómű: 4 lengőkaros
Kaszni: 4rétegű szénszál (Carbon) 35 kg
Üzemanyag tank:55 literes
Gyorsulás: 0-100 ig 1 másodperc körül 0-200 ig 4 másodperc körül
Max sebesség: 365 Km / h
Fogyasztás 10 méterenként egy liter azaz 100km / 10.000 liter lenne
Szurkoljunk közösen Kohári Zolinak!
- Hajósi Miklós -