Sport

2013.03.06. 10:12

Március 7-én rajtol a Saharun 2013 Tunézia

Budapest - A Saharun egy jó hangulatú sivatagi autózás, egy kemény verseny és egy jótékonysági esemény egyben. A szaharai rali csütörtökön, 9 órakor indul a Lurdy Ház parkolójából Afrikába, idén 20 csapat részvételével. Az rajtról és a futamról az ISUZU Fábiánban tartottak sajtótájékoztatót a szervezők és a közreműködők.

Budapest - A Saharun egy jó hangulatú sivatagi autózás, egy kemény verseny és egy jótékonysági esemény egyben. A szaharai rali csütörtökön, 9 órakor indul a Lurdy Ház parkolójából Afrikába, idén 20 csapat részvételével. Az rajtról és a futamról az ISUZU Fábiánban tartottak sajtótájékoztatót a szervezők és a közreműködők.Polgár András, a futam alapítója elmondta, hogy a Saharun legfőbb célja, hogy az autózás és a sivatag szerelmeseinek homokdűnés terepen, megfizethető versenyt és életre szóló élményt nyújtson. Mindebben partner Tunézia, amely a legközelebbi szaharai ország, illetve a beutazás nincs megnehezítve vízummal, oltásokkal és plusz biztosításokkal. A tavalyi családias hangulatnak köszönhetően a csapatok fele idén is nekivág a nehéz terepnek, ahol navigációs, koordináta érintős és kincskeresős feladatok várják őket. Az új résztvevők között van Afrikát többször megjárt veterán norvég csapat, illetve az első futam pozitív visszhangján felbuzduló első bálozós is: ők még nem versenyeztek a kontinensen.

A kétnapos európai örömautózás után komppal érkezik a mezőny Afrikába, ahol nagyjából véget ér az aszfalt. A napi etapok úgy vannak összeállítva, hogy a kemény terep mellett kikapcsolódásra is legyen lehetőség, a tervek szerint nem kell minden nap 14-16 órát autóban ülniük a versenyzőknek. A szállások között, a januári pályaírás során a lehető legtöbb off-road szakasz bekerült az itinerbe, de a túrázók is kapnak programot, sok turisztikai látványosság lesz az összeállított „útikönyvükben”. Utóbbiak ellenére idén nincs kétkerék-meghajtású jármű.

A mezőny csak felkészített terepjárókból áll, ezekkel indulnak el a közel 5000 km-es távra, ebből is látszik, hogy ez nem egy flúgos futam, hanem valódi, férfias megpróbáltatás. Az útvonal leghosszabb napja egyébként távolságban 500 km, időben pedig a Grand Erg Oriental dűneredszerei közötti, légvonalban mért 50 km-es táv megtétele lesz. Az utóbbira adott 8 órás szintidőt várhatóan nem lesz elég a befutásra.

Az indulók között lesz ismét Kőváry Barna autóversenyző, aki idén az új ISUZU D-Max-szal áll rajthoz a B!omba Racing Team színeiben. „A február végén megtartott ISUZU D-Max Országos Fogyasztási Tesztkísérlet alapján várhatóan én fogok a legkevesebbet tankolni a futamon…” kezdte beszédét a versenyző, aki előző héten, társával, Perepatics Richárddal 1300 km-t tett meg egy tankolással egy széria D-Max-szal. Ricsi, a Dakart is megjárt motoros először ül autóba versenyen, nagyon várja az újfajta élményt, mivel ez lesz az első alkalom, hogy sivatagban nem ő maga lesz a „karosszéria”.

Az ISUZU egyben a futam fő támogatója is, a rendezői autó szintén egy D-Max lesz. Turzai Árpád a Wallis Automotive Europe, azaz a hivatalos importőr részéről megtudhatták a jelenlévők, hogy a Saharunnal stratégiai megállapodás született. Ez természetesen nem befolyásolja a pontozást és az eredményeket Barnáék esetében sem, viszont az afrikai verseny jó lehetőség a pick-up bemutatására: felépítése, teherbírása, megbízhatósága és költséghatékonysága, egyszóval használati értéke miatt egy komoly alternatíva a piacon.

A futam 2013-ban tovább erősíti a jótékonysági oldalát. Az Afrikai-Magyar Egyesület (AHU) koordinálja idén is a legrászorulóbb terület felkutatását, a gyűjtést és az átadást. A Polgár testvérekkel 2009-2010-ben bevezetett „Tudunk nagyot tenni!” szlogen mára kibővült, és így szól: „Együtt tudunk nagyot tenni!”

Ennek tökéletesen megfelel az új együttműködés, melyhez csatlakozott az S20, a Vöröskereszt és a Vörösfélhold Társaságok által kialakított nemzetközi, 2020-ig szóló stratégia budai adaptációja, az S20 Budai Stratégia.

Nagy Tibor a Magyar Vöröskereszt területi vezetője elmondta: „Közös döntés alapján a stratégiai céljaink közül az egészséges és biztonságos élet elősegítése mellett döntöttünk. Ennek megfelelően segítséget kívánunk nyújtani a tunéziai lakosság egészségi állapotának megőrzéséhez és javításához gyógyászati segédeszközökkel és egyéb, orvosi rendelőben használatos egészségügyi termékekkel.” Az adományokat a résztvevők szállítják.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!