2012.08.14. 14:25
Bessenyey Zoliék Lengyelországban is állták a sarat!
Kölcsön navigátorral, Kertész Krisztiánnal az oldalán az abszolút 17. helyen fejezte be a Rzeszow ralit a FleetConcept Rally Team pilótája Bessenyey Zoltán, s így a CEZ production kupájában is sikerült pontokat szereznie.
Kölcsön navigátorral, Kertész Krisztiánnal az oldalán az abszolút 17. helyen fejezte be a Rzeszow ralit a FleetConcept Rally Team pilótája Bessenyey Zoltán, s így a CEZ production kupájában is sikerült pontokat szereznie.Bessenyey Zoltán: „Nem volt egyszerű a hétvégénk, hiszen sajnos a célt nem láthattuk meg, miután a sebességváltóban egy alkatrész eltört az utolsó előtti szakaszon. Addig is volt már bajunk vele, de ott adta meg magát teljesen. A lengyel futam előtt szerencsére egy nagyon kellemes éles teszten vehettem részt, miután a Hadik Rallye Team vezetője, Andris kitalálta, hogy induljak el a Szendrő Ralin, ahol már elkezdhettük az összeszokást is Kertész Krisztiánnal. Krisz Hadik Andris mellett diktálja az itinert az R4-es Subaruban, így a sebességhez bőven hozzá van szokva, nagyon sokat tudott nekem segíteni az első pillanattól kezdve. Szendrőn az én hibámból egy rövidre vett féktáv után behullottunk egy árokba, de miután onnan kikecmeregetünk már sikerült értékelhető időket autóznunk, és kiderült, hogy képesek vagyunk nagyon jól dolgozni együtt. Rzeszowban aztán jött a mélyvíz, hiszen 3 tréningből kellett jól menni a Subaruval, olyan pilóták ellen, akik megállják a helyüket mindenhol a világon. Ráadásul ez a verseny Szlovák és Lengyel bajnoki is volt, valamint része a mi CEZ kupánknak is. Egészen jól kezdtünk, hiszen sikerül sok ellenfelünket magunk mögött tartanunk, bár be kell látni, hogy a lengyel élmezőnnyel lehetetlen egyelőre felvenni a versenyt. Mind tudásban, mind technikailag sokkal előrébb járnak nálunk, de legalább látom hova kell majd fejlődni
Az első napot már nagyon kellemes pozícióban zártuk, bár az utolsó szakaszon elmelegítettem a féket, és egy komolyabb féktávon beesett a pedál. Akkor nem feltétlenül éreztem, hogy képesek lehetünk továbbmenni, de szerencsénkre valahogy sikerült befordulni, majd a maradék 4 kilométert kézifékkel teljesítve mentünk le. A második napon az időjárás is változott, esősebbé váltak a körülmények, ennek ellenére az első kör után már az abszolút 12. helyen álltunk. Az utolsó körben jött aztán a fekete leves, hiszen az első szakasz végénél elfogyott a harmadik és negyedik fokozat a váltóból, és a meglepetés, hogy a vizes körülmények között az időnk még így is nagyon jó volt. Krisztián tanácsára elmentünk az utolsó előtti szakaszra, ahol azonban a váltó nem bírta a 2. fokozatból 5.-be való kapcsolást, így a szakasz közepénél fel kellett adnunk. Szomorú vagyok, mert sokkal jobb végeredményre lettünk volna képesek mint amit láthatunk a listákon, azonban az jó hír, hogy Lengyelországban van Super Rally szabály, így a két nem teljesített szakaszért kapott büntetésekkel együtt is van eredményünk, amivel elvileg második helyen állunk a CEZ Production kupájában. Következő versenyként a miskolci (hazai) RTE következik megint teszt jelleggel, majd a három ország bajnokságába számító Kassa rali felé vesszük az irányt.”
Köszönet támogatóinknak!