2021.02.16. 09:52
Újabb botrány Karácsonyék körül: egymilliárdos közbeszerzés hiúsult meg
Meghiúsult az a csaknem egymilliárdos közbeszerzés, amelyben fél tucat önkormányzati társaság a reklámkampányai lebonyolítására keresett ügynökséget.
Meghiúsult az a csaknem egymilliárdos közbeszerzés, amelyben fél tucat önkormányzati társaság a reklámkampányai lebonyolítására keresett ügynökséget – számolt be róla a Világgazdaság. Miután a hivatalos szerveknek szemet szúrt egy szokatlan bírálati szempont, a vállalatok elálltak a tender lefolytatásától.
Visszavonta a médiavásárlási szolgáltatások beszerzésére kiírt közös közbeszerzését hét fővárosi tulajdonú társaság – írja a lap. A Budapesti Városüzemeltetési Holding Zrt., a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt., a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt., a Budapesti Távhőszolgáltató Zrt., a Fővárosi Vízművek Zrt., a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. és a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ Nonprofit Kft. azután döntött így, hogy a Közbeszerzési Hatóság elnöke hivatalból eljárást kezdeményezett a tender kapcsán a Közbeszerzési Döntőbizottságnál (KDB), mert úgy ítélte meg, hogy a kiírás törvénysértő. A KDB február 1-jén elindította a jogorvoslati folyamatot, rá egy napra azonban az érintett cégek lefújták a tendert.
A felhívás, amely egy kétéves keretmegállapodás megkötésére irányult, a Világgazdaság szerint tavaly december közepén jelent meg. Értéke nettó 856,5 millió forint volt, az ajánlatkérők pedig vállalták, hogy az összeg 50 százalékát biztosan lehívják.
A nyertes a társaságok folyamatos, illetve kampányszerű kommunikációjához kapcsolódó médiaügynökségi, médiatervezési és médiavásárlási feladataiért felelt volna.
A dokumentációban külön kitértek arra, hogy a cégek erősíteni kívánják az online felületeken való kommunikációjukat, így hangsúlyt kívánnak helyezni a Facebook- és a Google-platformon futó hirdetésekre.
Ennek érdekében elvárás volt a holisztikus stratégiai látásmód, a koherens és konzisztens feladatteljesítés, valamint a feladatrészeken dolgozó szervezeti egységeket összefogó, dedikált szakember biztosítása. És még valami:
a győztes pályázónak rendelkeznie kellett a sikeres és hatékony marketingkommunikációért járó Effie-díjjal. Azt is kikötötték, hogy jóllehet az Effie-díjat 2002-től ítélik oda Magyarországon, csak a 2017 és 2020 között kapott elismeréseket veszik figyelembe.
Azokat viszont meghatározó szinten, hiszen az értékelési szempontoknál ez 30 százalékos súlyt képviselt a nyertes kiválasztása során.
A Világgazdaság szerint ez a valóban szokatlan kitétel szúrt szemet a Közbeszerzési Hatóság elnökének, aki január végén kezdeményezést nyújtott be a KDB-hez a felhívás ellen. Ebben azt kifogásolta, hogy az Effie-díjak minőségi szempontként való meghatározása nem biztosítja az ajánlatok értékelése során a gazdasági szereplők részére az esélyegyenlőséget, az előírás pedig indokolatlanul szűkítheti a versenyt.
„Fennáll annak a gyanúja, hogy mindez több pontban is sérti a közbeszerzési törvényben foglaltakat” – tette hozzá. Miután a KDB megindította a vizsgálatot, az ajánlatkérők arról tájékoztattak, hogy 24 órán belül kezdeményezték a jogorvoslati eljárás tárgyát képező közbeszerzés visszavonását. A döntőbizottság megállapította, hogy a fővárosi cégek határidőn belül, jogszerűen éltek ezzel a lehetőséggel, ezért a jogorvoslati eljárást megszüntette, erről pedig 2021. február 10-én végzést adott ki. A csaknem egymilliárdos fővárosi médiavásárlási üzlet tehát meghiúsult, viszont így legalább már az a gyanús helyzet sem áll fenn, hogy az érintett cégek esetleg diszkriminatív közbeszerzést írhattak ki.
Ország-világ
- Orbán Balázs: tanuláskutató intézet alakult az MCC-ben
- Már huszonkétezer kamasz oltását kérték a szülők
- Völner Pál mentelmi jogának felfüggesztését indítványozta a legfőbb ügyész
- V4-Franciaország csúcstalálkozót tartanak Budapesten
- Marokkó kulcsfontosságú a migrációval szembeni védekezés szempontjából (videó)