Dunai hajóbaleset

2019.06.20. 07:15

Utassal szelfizhetett a Viking kapitánya a baleset közben

A felvetést a gyanúsított védője még nem cáfolta, ám ez magyarázat lehet a fővárosi főügyészségi közlésre, miszerint a kapitány adatokat törölt a mobiltelefonjáról a katasztrófa után. A hírekre később a BRFK is reagált.

Forrás: MTI

Fotó: Mohai Balázs

Újabb bűncselekmény,

cserbenhagyás és elsősegélynyújtás elmulasztása miatt is nyomoz a május 29-én történt hajótragédia ügyében a BRFK-n felállított különleges nyomozócsoport

- tudta meg a Magyar Nemzet.

Később a sajtóhírekre reagálva a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) közleményt adott ki, amelyben azt írta, a szállodahajó kapitányát egy bűncselekmény miatt hallgatta ki gyanúsítottként, akivel „halálos tömegszerencsétlenséget eredményező vízi közlekedés veszélyeztetése” vétség megalapozott gyanúját közölte.

A rendőrség a nyomozás érdekeit szem előtt tartva nem árul el részleteket a vizsgálatról – jelezte a lap, amely az ukrán kapitány, Jurij C. védőjétől nem kapott reagálást a megkeresésére. Ennek hiányában

felvetésként szól arról, hogy a kapitány az ütközés pillanatában épp szelfizett a mobiltelefonjával utasai egyikével.

Ez magyarázat lehet arra a fővárosi főügyészségi közlésre, miszerint a kapitány a katasztrófa után mobiltelefonjáról adatokat törölt – jegyzi meg.

A lap csütörtöki számában arról ír, hogy forrásai szerint

a Hableány sétahajót hullámsírba küldő Viking Sigyn szállodahajó, bár visszatolatott a tragédia helyszínére, rövid idő után mégis távozott onnan.

A lap úgy tudja, a Sigyn utasai arról számoltak be a tragédia éjszakáján a rendőröknek, hogy az ütközést észlelve kiabálni kezdtek, hogy baleset történt, ezt hallotta meg a kapitány, aki az utasoktól kérdezgette, hogy mi történt. Ezután tolattak vissza, majd néhány másodperc után elhajóztak a Dunán felfelé.

Amennyiben ez így történt, akkor a kapitány egyáltalán nem látta a katasztrófát, nem észlelte az ütközést – mutat rá a Magyar Nemzet cikke. Egyben kiemeli: a büntető törvénykönyv szerint ha a közlekedési balesettel érintett jármű vezetője a helyszínről eltávozik, mielőtt meggyőződne arról, hogy valaki megsérült-e, illetve az életét vagy testi épségét közvetlenül fenyegető veszély miatt segítségnyújtásra szorul-e, cserbenhagyást követ el.

Jelenleg továbbra is egy gyanúsítottja van az ügynek, az ukrán kapitány. A halálos tömegszerencsétlenséget okozó vízi közlekedés gondatlan veszélyeztetésével gyanúsított Jurij C., ha jelenlegi állásában vádemelésig jut az ügy és a bíróság bizonyítottnak találja a bűnösségét, minimum két, maximum nyolc év szabadságvesztést kaphat. Ám a bírói gyakorlat szerint a közarányos büntetés feletti, öt-hat éves szabadságvesztésre lehet számítani – írja a Magyar Nemzet.

Hozzáfűzi: amennyiben szándékos bűncselekmény, cserbenhagyás is a gyanúsítás, majd a vád közé kerül, halmazati büntetést szab ki a bíróság. Ez újabb egy év szabadságvesztést jelenthet.

A nyomozást a Fővárosi Főügyészség öt ügyészből álló különleges csoportjának irányításával a BRFK végzi, számos szakértő bevonásával. A BRFK-n a katasztrófa éjszakáján létrehozott különleges egység hatvan nyomozóját két-három fős csoportokra osztották, és így végzik a nyomozás részfeladatait. Külön csoport vizsgálja például a sértettekkel kapcsolatos részleteket. Az új büntetőeljárásról szóló törvény értelmében sértetti jogi képviselő léphet be már a nyomozás során az ügybe természetes és jogi személyek részéről is. A sértetti képviselők szerepe a kártérítési eljárások során értékelődik majd fel.

A lap emlékeztet: a Hableány elsüllyesztésével okozott vagyoni és nem vagyoni károk miatt több száz milliós kártérítési perek következhetnek.

Borítókép: Búvárok a kiemelést követően a víz felszíne felett, holtestek után kutatva átvizsgálják a balesetben elsüllyedt Hableány turistahajó roncsát a Margit hídnál 2019. június 11-én

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában