2015.03.18. 15:59
A blogger neve: Szirmai
Nyíregyháza - Hírügynöksége ma már országos hatókörű. S ha kell, „Mr. Hollywood” vidékre is elutazik.
Nyíregyháza - Hírügynöksége ma már országos hatókörű. S ha kell, „Mr. Hollywood” vidékre is elutazik.
Sztár szeretnél lenni? Ma már elég hozzá egy tíz négyzetméteres félszoba, egy nem túl drága fényképezőgép, egy számítógép – némi videóvágáshoz szükséges szoftverháttérrel –, s egy jó adag exhibicionizmus. Aztán irány fel a YouTube-ra, s indulhat a szómenés. S ha egyre több szörfös kattint rád a világhálón, gondolkodni kezdhetsz a technikai háttér továbbfejlesztéséről.
Ötletrohamok felturbózva
Nos, mindenki döntse el önmaga, hogy Szirmai Gergely karaktere miben feleltethető meg az iménti leírásnak, mindenesetre napjaink egyik legismertebb internetes videobloggere is saját „házi stúdiójából” osztja az észt, ráadásul olyan sikerrel, hogy jelenleg közel 240 ezren lesik minden szavát a rajongótáborában.
A nemrég Nyíregyházán „stand-upozó” entertainer ugyan szintén egy szál magában csinálja a show-t, a stand-up kifejezést mégsem érzi helyénvalónak.
– A műsorom szerkezetében vannak hasonlóságok, de a tematika egészen más. A stand-up egy olyan élő műfaj, ami napi, aktuális témákra épít. Egyébként nem tisztem, hogy műfaji értelemben besoroljam magam valahová. Filmkritikákat és társadalomkritikákat fogalmazok meg, ötleteket dobok fel, a konyhafilozófia ugyanúgy megfér ebben, mint a látványvilág elemzése. Ez egy turmix, s nem feltétlenül kell felcímkézni – zárja rövidre a kérdést.
Közösségi élveboncolás
Már egészen korán felmerült az igény, hogy „hírügynökségének” vidéki tagjait is felkeresse, egyáltalán kilépjen a monitorok mögül. – Nem volt egyszerű, egyrészt mert az egyetemi tanulmányaimat folytattam, s a mozik se voltak felkészülve rá – mondja.
Apropó egyetem! Még amerikai tanulmányai alatt találta ki a webisode-okat, hogy hátrahagyott barátait szórakoztassa, ami itthon, kommunikáció-média szakosként kötelező feladata lett. Jelenleg diplomázni készül a Színművészeti Egyetem televíziós műsorkészítő szakán, s egy operatőr mesterszakot is kitűzött maga elé.
Debrecenben visszatérő vendégként fogadja egy már „veteránnak” számító közönség, de hívták Miskolcra, Szegedre, sőt, Kolozsvárra is. Bevett módszere, hogy a fogadó fél egyik mozijának műsorából választott film bemutatóján maga is ott ül, s a vetítés után kezdődhet az élveboncolás.
Nyíregyházán a „Cipőbűvölő” című Adam Sandler-mozi került célkeresztbe a Krúdy Art Mozi kínálatából.
– Nyilván többet lehet rugdalózni egy olyan mozisztár kapcsán, akiről előre tudod, hogy egy ideje alulmúlja önmagát, de jó film ugyanolyan hálás téma, mint a rossz. Általában a kettő között van nehéz dolga a bloggernek – meséli.
– Ilyenkor nem előre megírt előadásról, inkább kísérletezésről van szó. Vannak filmek, amikből igyekszem felkészülni, például az Interstellar esetében kicsit tudományosabb alapokra helyeztük a diskurzust.
– A videókészítés is hasonlóan alakul. Hétről hétre másképpen nyúlok a témához. A komolyabbakat igyekszem megírni, hogy véletlenül se fogalmazzak rosszul vagy fussak bele kényes helyzetekbe, a komikum legjavát általában mégis az adja, ha néha szabadjára engedem a gyeplőt – avat be munkamódszerébe.
Karrierlehetőség az interneten
Főképpen az egyetemisták és a gimnazisták által körülrajongott fiatalembert egyelőre nem csábítgatja Amerika, a munkáját teljes értékűnek éli meg, és bevallása szerint – úgymond – révbe is ért.
– Rengeteg lehetőséget és potenciált látok az internetes tartalomszolgáltatásban, az ebben rejlő reklám-, kreatív és látványtartalom producerálásában. Ezt szeretném egyre magasabb szintre emelni.
KM-MJ