Nyíregyháza hírei

2014.09.27. 17:08

Tovább modernizálódik a Nyírtávhő

Nyíregyháza - Interjú: Arday Balázzsal és Joó Lászlóval, a Nyírtávhő Kft. régi és új ügyvezető igazgatóival.

Nyíregyháza - Interjú: Arday Balázzsal és Joó Lászlóval, a Nyírtávhő Kft. régi és új ügyvezető igazgatóival.

Nem csak a céglogó változott: elismerésre méltó eredményeket ért el Nyíregyháza távhőszolgáltató cége.

Arday Balázs ügyvezető igazgató távozott a Nyíregyházi Távhőszolgáltató Kft. éléről. A cégvezető megbízatása közös megegyezéssel, augusztus 31-én szűnt meg, feladatait megbízásos jogviszonyban Joó László, a társaság műszaki igazgatója látja el. Dr. Kovács Ferenc polgármester múlt hónap végén tett, városi közgyűlésen elhangzott szűkszavú bejelentése után számos pletyka kelt szárnyra a városban az ügyvezetőcsere miértjéről.

Arday Balázs megkeresésünkkor előre jelezte: bulvársztorira ne számítsunk, mert távozásának roppant egyszerű, tolerálható, „emberi” okai vannak, amelyekről természetesen szívesen mesél, ennél azonban érdekesebb és tartalmasabb lehet egyfajta összegzés a 17 ezres ügyfélkörrel rendelkező szolgáltató múltjáról, jelenéről.

Mikor és miért döntött úgy, hogy búcsút int a Nyírtávhő Kft.-nek?

Arday Balázs: A távozásomnak személyes, szakmai és családi okai egyaránt vannak. Talán kevesen tudják, de mielőtt elvállaltam a távhőszolgáltató cég ügyvezetői posztját, annak minden „szépségével”, kihívásával, a bankrendszerben dolgoztam. Az elmúlt évek alatt a Nyírtávhőt – közös erőfeszítéssel – sikerült kívül-belül megújítani, megfékezni a lejtőn és fejlődési pályára állítani. Időben, még nyár elején jeleztem a város első emberének, hogy ősztől szeretnék visszatérni a pénzügyi területre. Nem szűnik meg a kapcsolatom a várossal, hiszen az állami tulajdonú Eximbank képviselet-vezetőjeként a feladatom az lesz, hogy a régió vállalkozásainak segítsek az exporttevékenységükhöz szükséges finanszírozási lehetőségek megtalálásában. A képviseleti iroda Debrecenben lesz, így döntésemet a családom is üdvözölte, hiszen így megszűnik a napi ingázás a lakóhelyem, Debrecen, és Nyíregyháza között, több időt tölthetek a három gyermekemmel. A bejelentésem igencsak meglepte dr. Kovács Ferenc polgármestert, de megértette és elfogadta az indokaimat, majd sok sikert és hasonlóan eredményes munkát kívánt nekem a jövőben.

Az irányítása alatt nem csak a Nyírtávhő céglogója újult meg, mely eredményekre a legbüszkébb?

Arday Balázs: Az elmúlt két és fél év eredményei valóban beszédesek. Sikerült normalizálnunk a kintlévőségeket: 2012-ben 1 milliárd forint felett járt a tartozásállomány, nem titok, az egyik legnagyobb adósunk a saját tulajdonosunk, az önkormányzat volt, ám a helyhatóság közintézményeinek ma már nincs tartozása. Mindamellett, hogy a tulajdonos jó példával járt elöl, megreformáltuk a behajtási szerkezetet is. Mind a vállalkozói, mind a lakossági ügyfélkörnek szembe kellett néznie azzal, hogy a Nyírtávhő Kft. nem jótékonysági hivatal és nem hitelintézet. Igyekeztünk mindenkivel megállapodni, és jól sáfárkodni a közvagyonnal. Ahol a pozitív motiváció (részletfizetési megállapodás, egyenletes részfizetés választásának lehetősége, a szociális osztály és a Human-Net Alapítvány elérhető támogatásai) nem vezetett eredményre, jogi eljárásokat indítottunk, végső esetben pedig kénytelenek voltunk korlátozni a szolgáltatást. A kormány rezsicsökkentési akciójának hatására is javult valamelyest a fizetési morál, persze még mindig akadnak notórius nem fizetők.A pályázati lehetőségek kiaknázásával, illetve a szükséges közgyűlési határozatok birtokában több évtizedes elmaradását pótolta a Nyírtávhő Kft., amikor „föld alatti tevékenységbe kezdett”: a rádiómodulos vízmérők, a termo­sztatikus radiátorszelepek és a költségosztók felszerelésével párhuzamosan megkezdtük az üzembiztonsági szempontból legkritikusabb állapotban lévő, elöregedett, korrodált gerincvezeték-hálózat rekonstrukcióját. A cserére szoruló 46 kilométernyi csőhálózat 20 százalékán már kettős szigetelésű, hólének és talajvíznek ellenálló vezetékekben áramlik a hő; a jövőben „tovább kell róni a kilométereket”. Ez a technológiai modernizáció a legdrágább, leglassabban megtérülő, de a legszükségesebb beruházás. Azóta jóval kevesebb hibaelhárításhoz kell kivonulniuk a kollégáknak, tizedannyi pótvizet kell betáplálni a hálózatba és jelentősen csökkent a hőveszteség is. Kismillió szabálytalan műszaki megoldásra és közmű-kereszteződésre bukkantunk a feltárások alkalmával, ennek ellenére képesek voltunk tartani a határidőket. Mára sikerült helyreállítanunk a bizalmat vállalaton belül és kívül is, drasztikusan megváltozott a Nyírtávhő megítélése, személy szerint én erre vagyok a legbüszkébb! A cég szolgáltatási színvonala országosan egyedülálló, a díjai megfizethetőek, kommunikációja közérthető, nyílt és ügyfélközpontú. Belső és külső folyamataiban, kultúrájában és műszaki jellemzőiben is modernizálódott a szolgáltató, amely nem akar mást, mint egyre jobb színvonalon szolgáltatni, cserébe pedig joggal várja el, hogy ennek ellenértékét időben és maradéktalanul megkapja. Ha valaki igénybe veszi a szolgáltatást (fűtés, használati meleg víz), de nem fizet, másnak kell állnia a számlát. Ez lehet a lakóközösség, mint fogyasztói kör, a város, mint cégtulajdonos, végső esetben pedig az állam. Egyik sem lenne korrekt, éppen ezért mindent megteszünk a kintlévőségek igazságos behajtása érdekében.

Milyen feladatok, kihívások várnak az utódjára? – tettem fel az utolsó kérdésemet Arday Balázsnak, aki azt kérte, ezt hadd fejtse ki a cég új ügyvezetője, majd hozzátette: mind a kollektívának, mind a tulajdonos városvezetésnek hálás az elmúlt években tanúsított bizalomért, partnerségért, s biztos benne, hogy a jövőben is megbízható kezekben lesz és tovább modernizálódik a Nyírtávhő Kft.

Joó László: Megalapítása óta, maholnap 30 éve dolgozom a cégnél. Az évtizedek alatt jártasságot szereztem a műszaki területen, a pályázatok labirintusában és a szolgáltatásfejlesztés, üzemeltetés terén is. Megtartva műszaki igazgatói státuszomat, megbízásos jogviszonyban látom el ősztől az ügyvezetői feladatokat. Folytatni kell amit elkezdtünk valamennyi területen, gondolok itt a csőhálózatcserékre, hőközpont-rekonstrukciókra, valamint a műszaki fejlesztésekre és a kintlévőség-kezelésre. A 2014–2020-as ciklusban a megújuló energia hasznosításával is szeretnénk foglalkozni. Szerencsésnek tartom magam, hiszen a kollektívát hatalmas szaktudás, tapasztalat, elkötelezettség és lelkesedés jellemzi. De nem csak emiatt vagyok nyugodt és optimista: mivel a legkritikusabb szakaszoknál már kicseréltük a távhővezetékeket, egyes lakókörzetekben jelentősen csökkent a nem várt meghibásodások valószínűsége. Igaz, bőven van még tennivaló, az ügyfélszolgálatunk és a hibaelhárító egységünk felkészült a fűtési szezonra. A tervszerű karbantartásoknak köszönhetően jó esély van rá, hogy az idén karácsonykor már egyetlen váratlan hibaelhárítási vészhelyzet sem szólítja el a „távhős” dolgozókat otthonról a szeretteik mellől.

Palicz István

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!