2013.08.14. 10:15
Kevesebb a szállodai szarka
Nyíregyháza - Bár jelentősen visszaesett a szállodai lopások száma, egy-egy törölköző még mindig bekerül a bőröndökbe...
Nyíregyháza - Bár jelentősen visszaesett a szállodai lopások száma, egy-egy törölköző még mindig bekerül a bőröndökbe...
Aligha van olyan szálloda vagy apartman, ahol ne fordult volna elő, hogy a távozó vendég valami olyasmit is becsomagolt a bőröndjébe, ami nem az övé. Leggyakrabban a szobához tartozó textíliák tűnnek el, mint a törölközők vagy ágyneműk, de szívesen magukkal viszik a vendégek a wellness hétvégén kapott fürdőköpenyt is.
Jó hír, hogy a szállodai lopások száma az utóbbi években jelentősen visszaesett. Megfigyelhető, hogy ahol gyakrabban cserélődnek a látogatók, ott nagyobb bátorsággal csapnak a hónuk alá valamit a hoteltárgyakból. A nagyobb értékű eltulajdonítás ritka, a kisebb lopások összértéke ugyanakkor tetemes. A szallas.hu tavalyi statisztikája szerint minden harmadik szállásadó szobánként több mint 5000 forintos lopáskárt könyvelhetett el.
Állandó vendégkör
A baktalórántházi Fenyves Szálloda és Konferencia Központ a pozitív statisztikát erősíti, ugyanis már öt éve nem fordult elő, hogy lába kelt volna valaminek.
– Azt mondják, a szállodai szarkák többsége nem magyar. Nos, látogatóink 60 százaléka külföldi, visszajáró vendég, nem jellemző rájuk ez a viselkedés. Régebben előfordult, hogy eltűntek kisebb dolgok: törölközők, ágyneműk, vagy kivették az elemet a távirányítóból, de ez már a múlté. Egyszer az egyik vendégünk véletlenül elpakolta a törölközőt, de miután észrevette, visszaküldte – mondta Krivács András, a szálloda igazgatója.
A Nyíregyháza szívében található Korona Hotelben is visszaszorultak a lopások, sokkal inkább az jellemző, hogy a vendégek ott felejtenek, nem pedig elvisznek valamit.
Lába kelt a cipőtisztítónak
– Korábban főleg a nagyobb csoportok tagjai vittek magukkal törölközőt, kispárnát. Az étteremből mai napig eltűnik egy-egy evőeszköz – meséli érdeklődésünkre Szilágyi Istvánné, a szálloda vezetője.
– Előfordult, hogy valaki elvitte a távirányítót, mert azt hitte, hogy az otthoni tévéjével is működni fog, egy másik szarkának a folyosói energiatakarékos izzón akadt meg a szeme és a keze. Egyetlen alkalommal ért bennünket nagyobb értékű lopási kár, valahogyan lába kélt az elektromos cipőtisztítónknak.
Az Európa Hotelben gyakrabban fordulnak meg egyszeri vendégek, így az eltűnt holmik (függöny, ágysál, izzók) száma is magasabb, és többnyire a hazai vendégekkel akad ilyen probléma. Sokszor kizárt, hogy a vendégeknek szükségük van a tárgyakra, egyszerűen csak szuvenírre vágynak.
A szállodák a vendég távozása előtti szobaellenőrzéssel tudják a leghatékonyabban megakadályozni a lopásokat: mielőtt a lakó elhagyná a szállodát, a szobaasszony leellenőrzi a szobát, és szól a recepciósnak, ha károkozás történt, vagy hiányzik valami a minibárból, illetve a szobából. A kárt és a hiányt a szállodai árlista szerint ki kell fizetni.
KM-TP