2013.06.14. 14:13
Lassítás a fekvőrendőr miatt
Olvasónk véleménye szerint az útra szerelt borda nem használ az autó futóművének.
Olvasónk véleménye szerint az útra szerelt borda nem használ az autó futóművének.Többször is foglalkoztunk portálunkon a Bánki Donát utca és a Törpe utca közlekedési rendjével. Arról is beszámoltunk, hogy két hete a Korányi Frigyes utcáról lekerült a kötelező haladási irányt jelző tábla, vagyis a Sóstó felől érkező balra nagy ívben befordulhatnak a Bánki Donát utcába, más helyre kerültek a „lakó-pihenő övezetet” jelző táblák, s három „fekvőrendőrt is kihelyeztek a szakemberek.
Abnormális igénybevétel
Az új közlekedési renddel kapcsolatban írta meg véleményét sofőrtársai nevében is egy olvasónk: „A Törpe utcán végre „ megoldották” a közlekedési anomáliát! Az elrontott koncepciót sikerült még fokozni a most kialakított megoldással. Nem értjük, hogy egy lakóövezetben, ahol egyébként 20 km/ó a megengedett sebesség, miért kellett több lassító bordát elhelyezni? Az utcában már volt fekvőrendőr, melynek a kialakítása olyan volt, hogy az autók futóművét kímélte, de a lassítást biztosította. A most elhelyezett fekvőrendőr az autók futóművét - még akkor is, ha kb.5 km/ó sebességgel hajtanak át rajta -, abnormálisan igénybe veszi.
Megfelel az előírásoknak
A felvetésekkel kapcsolatban a polgármesteri hivatal városfejlesztési és városüzemeltetési osztálya a következő tájékoztatást adta:
A Sipkay B. u. - Törpe u. - Bánki D. u. térségében a korábban bezetett forgalmi rend változás nem elhibázott koncepció volt, hiszen amennyiben a gépjárművezetők a már hatályos közlekedési szabály szerint a lakó-pihenő övezet tábla előírásait figyelembe véve (max. 20 km/h-s megengedett sebesség, átmenő forgalom tilos) közlekednek, abban az esetben semmilyen többlet forgalmi terhelés nem jelent volna meg a Sipkay B. u. - Törpe u. útvonalon, hanem éppen ellenkezőleg a forgalomnak csökkenni kellett volna.
Az új forgalmi rend megfelel az érvényben lévő KRESZ és útügyi műszaki előírásokban előírtaknak.
Légszennyezés, zajterhelés
Több szakembert is megkérdeztünk arról, mennyire veszélyes az autó futóművére a „fekvőrendőr”?
Onder István, aki főleg karosszériával foglalkozik, a következőket mondta:
– Ha tehetem, inkább kikerülöm azokat a helyeket, ahol fekvőrendőr van. Szerintem árt a guminak, az összes csuklódó alkatrésznek. Előre nem tervezett terhelést adnak az autónak. Nemrég volt nálam egy autós, ő mesélte, hogy annyira alacsony a gépkocsija, hogy csak haránt irányban meri megközelíteni a bordákat. Amikor az autós lelassít, utána gázfröccsöt ad, növeli a légszennyezést, zajterhelést is ad.
Márton Miklós autószerelőt ilyen problémával még nem keresték meg.
A témáról részletesebben a szombati Kelet-Magyarországban olvashat.