2019.09.12. 06:27
Paradigmaváltás előtt áll az európai légi közlekedés
A közös európai légiirányítást lehetővé tevő uniós koncepció (Egységes Európai Égbolt – SES) teljes körű végrehajtásáról szóló nyilatkozatot írtak alá Európa 21 légiközlekedési szövetségének képviselői – közölte Szepessy Kornél, a Hungarocontrol vezérigazgatója Brüsszelben, magyar újságíróknak nyilatkozva szerdán.
Budapest, 2016. április 14. Légiforgalmi irányítók gyakorolnak a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. újonnan átadott léginavigációs tudásközpontjában 2016. április 14-én. A 3,5 milliárd forint értékû beruházással integrált szolgáltatásokat nyújtó központ jött létre, amelynek része a légiforgalmi irányítókat képzõ Léginavigációs Akadémia, a kutatás-fejlesztési (CRDS), valamint a radarszimulációs és kényszerhelyzeti központ. MTI Fotó: Kovács Tamás
Forrás: MTI
Fotó: Kovács Tamás
Tájékoztatása szerint a nyilatkozatban a légi közlekedési szervezetek olyan egységes légi navigációs hálózat létrehozását sürgetik, amely
A szerdán kezdődött kétnapos tanácskozáson arra is felhívták a figyelmet, hogy
a globális utasforgalom 2037-re várhatóan megkétszereződik.
A növekvő kapacitásigény biztosítása, illetve a környezeti hatások mérséklése pedig nagy feladat az európai légiforgalmi iparág és a tagállamok kormányai számára.
Ez a változás megköveteli az új technológiák és munkamódszerek bevezetését, a nemzeti szabályozások harmonizációját, valamint az új igényeket kiszolgáló infrastruktúra létrehozását.
A légi közlekedés európai szabályozása paradigmaváltás előtt áll, az Európai Bizottság várhatóan a következő egy évben határozza meg újra az Egységes Európai Égbolt kezdeményezés szabályait – mondta a vezérigazgató.
Reményét fejezte ki, hogy a döntéshozók tisztában vannak a közép-európai régió megkerülhetetlen szerepével az európai légi forgalomban, és „ez visszaköszön a későbbi döntésekben is”.
Az Egységes Európai Égbolt koncepcióját 2004-ben készítették azért, hogy javítsák az európai légiforgalmi szolgáltatás (ATM) teljesítményét a biztonság, a kapacitás, a költséghatékonyság és a környezet szempontjából. A koncepciót több tagállam nem támogatja, mert több légiforgalmi irányító szolgálat megszűnésével járhat.
Borítókép: Légiforgalmi irányítók gyakorolnak a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. légi navigációs tudásközpontjában