2013.03.25. 17:02
Profitált az európai média a digitális átállásból
London, 2013. március 25., hétfő (MTI) - Hasznára vált az európai médiaiparnak a digitalizálás - állapítja meg a Booz & Company piackutató cég által a Google megbízásából készített, A Kreatív Európa Digitális Jövője címet viselő, hétfőn Londonban bemutatott tanulmány.
London, 2013. március 25., hétfő (MTI) - Hasznára vált az európai médiaiparnak a digitalizálás - állapítja meg a Booz & Company piackutató cég által a Google megbízásából készített, A Kreatív Európa Digitális Jövője címet viselő, hétfőn Londonban bemutatott tanulmány.
A mélyreható struktúraváltással együtt járó átalakulás révén a könyvkiadás, a sajtó, a film- és televíziós, a videojáték- és a zeneipari ágazatok értékesítési árbevétele 2001 óta évi két százalék körüli növekedéssel 2011-re 200 milliárd euróra emelkedett. A digitális média értékesítési árbevétele viszont ezalatt évi 11 százalékkal 50 milliárd euróra nőtt.
Elsősorban az internet használata emelte meg az európai lakosság médiatartalom-fogyasztását. Európában átlagosan napi négy órát fordítanak az emberek médiatartalom-fogyasztásra. Ebből két óra jut a televízióra, 40 perc napilapokra és magazinokra. Az internet használata hét év alatt több mint duplájára, napi 1 óra 20 percre emelkedett.
Az eltelt idő alatt javult a digitális tartalom üzleti hasznosításának mértéke is. Az európai internetfelhasználók átlagosan óránként négy eurócentet fordítanak online médiatartalom fogyasztására, ami 140 százalékos növekedés 2003-hoz képest. Film- és tévétartalomért óránként átlagosan 17 eurócentet, nyomtatott sajtótermékekért pedig 23 eurócentet adnak ki a fogyasztók.
A kreatív tartalmakat előállítók is profitáltak a digitalizálásból, mégpedig az értékesítési csatornák gyarapodásának és a közönségük felé megnyitott új kommunikációs csatornáknak köszönhetően. A zeneiparban az elmúlt tíz évben előállított abszolút érték nagyjából szinten maradt, de az alkotók a CD-eladások után kapott 32 százalék helyett a zeneszám letöltések után már 66 százalékkal részesednek a bevételből - írja a Booz & Company tanulmánya.
"A fogyasztók és a kreatív alkotók lettek a digitális átállás nagy nyertesei" - mondta Hannes Gmelin, a Booz & Company digitálismédia-szakértője. "De ez a lehetőség a kreatív vállalatok előtt is nyitva áll, amennyiben fogyasztói érdeklődésre számot tartó tartalmat tudnak előállítani és két növekedési területre összpontosítanak, a digitalizálásra és a fizetős tartalomszolgáltatásra" - tette hozzá.
http://www.booz.com/global/home/press/display/creative-sector-europe
- MTI -