Nagyvilág

2012.06.19. 17:31

KPMG - Nőhet az adatlopási esetek száma

Budapest, 2012. június 19., kedd (MTI) - Az adatlopást magas kockázati tényezőként tartja számon a megkérdezett közép-kelet-európai vállalatok 84 százaléka, és több mint fele szerint ez a kockázat a következő három évben tovább növekszik - közölte a KPMG legújabb CEE Data Theft Survey 2012 című kutatásának megállapítását kedden.

Budapest, 2012. június 19., kedd (MTI) - Az adatlopást magas kockázati tényezőként tartja számon a megkérdezett közép-kelet-európai vállalatok 84 százaléka, és több mint fele szerint ez a kockázat a következő három évben tovább növekszik - közölte a KPMG legújabb CEE Data Theft Survey 2012 című kutatásának megállapítását kedden.

A CEE Data Theft Survey 2012 című kutatásban a közép-kelet-európai régió 9 országának - köztük Magyarországnak - 44 fogyasztópiaci és kereskedelmi cégét kérdezték meg az adatlopás témakörében.

A KPMG tájékoztatása szerint az adatlopás kockázatának felmérését a megkérdezettek többsége, 59 százalék csak informálisan és többnyire rendszertelenül végzi el.

A felmérésből kiderült, hogy bár magas kockázatot látnak a hordozható adattárolókban, a pendrive-okban, DVD-kben, mégis nagyon kevesen tesznek azért, hogy ezek használata biztonságosabbá váljon.

Meglepően kevesen, mindössze a válaszadók 9 százaléka számolt be arról, hogy történt adatlopás a vállalatuknál, 18 százalék esetén ennek csupán a gyanúja merült fel.

A KPMG szerint a viszonylag alacsony szám azt is jelentheti, a cégek vonakodnak bevallani, hogy adatlopás áldozatai lettek, ugyanakkor az is elképzelhető, hogy az adatlopást nem vették észre, vagy nem kezelték adatlopásként.

A felmérésből kiderül: a vállalatok felismerték, hogy saját alkalmazottaik jelentik a legnagyobb kockázatot, hiszen a napi üzletmenet során hozzájuthatnak a vállalat "érzékeny" adataihoz, és így könnyen el is lophatják ezeket az adatokat.

A válaszadók úgy gondolják, hogy a legnagyobb veszélyben a vállalati stratégiával és tervezéssel kapcsolatos adataik vannak, a fogyasztópiaci cégek emellett még az üzleti folyamataikról szóló információkat is féltik.

- MTI -

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!