Nagyvilág

2010.08.29. 10:26

Internetre megy a Zara

<p>Európa legnagyobb ruházati kereskedelmi lánca, a spanyol Inditex internetes áruházat nyit legfőbb márkája, a Zara számára.</p>

A virtuális butik csütörtöktől érhető majd el néhány európai országban, így Spanyolországban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Portugáliában és Nagy-Britanniában. A spanyol cég a tervek szerint 2011-től bővíti a vásárlók körét: akkortól az Egyesült Államokban, Japánban és Dél-Koreában is megvehetők lesznek a ruhák az interneten keresztül.

A Zarának ugyanakkor nem lesz könnyű dolga az online piacon: számos divatmárka kereskedője ugyanis már jelen van az interneten: az amerikai Gap 1997 óta kínálja a világhálón a termékeit, és épp most augusztusban terjesztette ki szolgáltatásait 55 országra. Európa második legnagyobb ruházati lánca, a svéd H&M 1998 óta árulja ruháit online, ám egyelőre csak hét országban.

A spanyol divatlánc kései internetre lépése talán meglepő lehet, de egybevág a szakértők által előrejelzett várható robbanással az online ruhapiacon. Tavaly mindössze 2,5 százalékát tette ki az online kereskedelem a spanyolországi ruhaforgalmazásnak, míg Franciaországban ugyanez az adat 5,6 százalék volt. Ez azonban a szakértők szerint a jövőben változhat. Az amerikai Gap például bevételének 7,7 százalékát szerezte tavaly internetes eladásokból.

A Nielsen közvélemény-kutató cég nemrégiben végzett felmérése szerint azonban a ruha még csak a második legszívesebben vásárolt termék az interneten. Az 55 országban végzett felmérés azt mutatja: jelenleg még megelőzik a repülőjegy-eladások, ám a könyvvásárlások már a ruhavételek mögé, a harmadik helyre csúsztak.

- Független Hírügynökség -

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!