2019.01.24. 10:25
GfK: dinamikusan nőtt az online kereskedelemben gyakran vásárlók aránya
Budapest - Magyarországon dinamikusan nőtt az online kereskedelemben gyakran vásárlók aránya tavaly, 10-ből 4-en vásárolnak legalább havi rendszerességgel az interneten - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet csütörtökön az MTI-vel.
Budapest - Magyarországon dinamikusan nőtt az online kereskedelemben gyakran vásárlók aránya tavaly, 10-ből 4-en vásárolnak legalább havi rendszerességgel az interneten - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet csütörtökön az MTI-vel.
A piackutató a GfK Digital Connected Consumer 2018 tanulmányában átfogóan mutatja be a hazai digitális fogyasztó online térben való viselkedési és vásárlási szokásait, a felmérésben heti rendszerességgel internetező 1500 főt kérdeztek meg online a 15-59 korosztályban.
A tanulmány szerint kis mértékben emelkedett azok aránya, akik már vásároltak online, viszont nagyobb dinamikával nőtt a gyakran vásárlók aránya. A fizetést rendszeresen online intézők aránya 24 százalékról 34 százalékra nőtt tavaly 2017-hez képest, annak ellenére, hogy gyakorlatilag minden termékkategória esetében még mindig többségében vannak azok, akik inkább az áru átvételekor rendezik a számlát.
A pénzügyi és online banki alkalmazások területén is dinamikus fejlődés állapítható meg, és egyre kisebb az ellenállás a külföldi webshopokban történő vásárlással szemben - közölte a GfK.
A célcsoport 55 százaléka ma már legalább olyan gyakorisággal vásárol külföldi webshopon, mint magyar oldalon. Azonban az online vásárlás ilyen dinamikus terjedése csökkenti az egyes üzletekhez és márkákhoz kapcsolódó vásárlói hűséget.
Az infokommunikációs eszközökkel kapcsolatban végzett kutatás alapján megállapítható például, hogy 2018 az első év, amikor már nem bővült az okostelefonnal rendelkezők aránya, ugyanakkor közülük többen használják internetezésre a telefont, mint egy évvel korábban.
Kimutatták azt is, hogy hiába nőtt nagyon az okostelevízióval rendelkezők aránya, a tulajdonosok alig harmada használ internetet ezen az eszközön.
Az internethasználatra vonatkozóan megállapították, hogy a célcsoport kétharmada napi szinten használja a közösségi médiát és mindössze 10 százalék tartja távol magát ettől teljesen. Ezzel a közösségi média használat messze a legnagyobb aktivitást kiváltó online tevékenység.
A digitális pénzügyek terén is óriási bővülés érzékelhető. A bankkapcsolattal rendelkezők több mint harmada töltötte le eddig bankjának alkalmazását okoseszközére, ami egy év alatt több mint 50 százalékos bővülés - írja közleményében a piackutató.
Bacher János, a GfK Hungária fogyasztói szokások területének vezetője a közleményben kiemelte, a fogyasztók digitálisan egyre érettebbé válása alapjaiban változtat meg bizonyos fogyasztási szokásokat.
- MTI -