Magyarország

2013.05.28. 13:07

Az online foglalások további növekedésére számítanak a szállodapiacon a szakértők

Budapest, 2013. május 28., kedd (MTI) - Az online szobafoglalások Budapesten csaknem harminc, vidéken már negyven százalékát tették ki az összes foglalásnak, és a szakértők az arány további növekedésére számítanak - derül ki a BDO és a Turizmus.com közös, átfogó online szállodaipari felméréséből.

Budapest, 2013. május 28., kedd (MTI) - Az online szobafoglalások Budapesten csaknem harminc, vidéken már negyven százalékát tették ki az összes foglalásnak, és a szakértők az arány további növekedésére számítanak - derül ki a BDO és a Turizmus.com közös, átfogó online szállodaipari felméréséből.

Miközben az elmúlt öt évben a budapesti 3-5 csillagos szállodák összes szobaéjszakája éves szinten átlagosan 4,4 százalékkal bővült, a növekedés üteme az online foglalt éjszakák esetében meghaladta az évi 24 százalékot. A növekedés tavaly tovább gyorsult, és a piaci szereplők szerint a tendencia a következő években is folytatódik - áll az MTI-hez kedden eljuttatott összefoglalóban.

A kutatás szerint a budapesti online szobaéjszakák csaknem 75 százalékát online utazási irodák értékesítik. A saját honlapon keresztül történő értékesítés aránya 25 százalékra emelkedett a korábbi 15-ről, elsősorban a központilag menedzselt hotelláncok honlapjainak köszönhetően.

A vidéki 3-5 csillagos szállodai piac jövedelmezőségét szintén egyre növekvő mértékben befolyásolta az online értékesítés az elmúlt években, tavaly már az összes vendégéjszaka negyven százalékát az online foglalások biztosították, ami értékben több mint 25 milliárd forintot jelent.

A kuponos értékesítés különösen a belföldi közönséget célzó vidéki szállodapiacon vált egyre népszerűbbé. Míg 2010-ben a vidéki szállodák 72 százaléka élt valamilyen diszkontáras értékesítési formával, 2012-re ez az arány már 84 százalékra emelkedett - idézi a közlemény Hegedűs Attilát, a BDO hotel és ingatlan ügyvezető partnerét.

Mivel a szállásközvetítők által biztosított foglalásoknak jelentős ára van, a jutalék egyes esetekben éves szinten akár a 25 százalékot is elérheti, így egyre több szálloda ismeri fel, hogy érdemes a saját honlapját fejleszteni. Gál Péter, a BDO hotel és ingatlan tanácsadója szerint a szállodáknak a minél jobb minőségű, mobileszközökre is optimalizált honlap létrehozása azért is érdeke, mert mind Magyarországon, mind világszinten egy év alatt csaknem megduplázódott a mobileszközökön keresztüli látogatások és végrehajtott foglalások száma.

- MTI -

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!