Magyarország

2013.04.22. 11:27

Első fokon vesztett a Magyar Telekom a sárgacsekk-perben

Budapest, 2013. április 22., hétfő (MTI) - Első fokon, nem jogerősen pert vesztett a Magyar Telekom a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) ellen a sárgacsekkes fizetés után felszámított tranzakciós díj miatt. A társaság fellebbez az ítélet ellen és továbbra is jogszerűnek tartja a tranzakciós díjjal kapcsolatos eljárását.

Budapest, 2013. április 22., hétfő (MTI) - Első fokon, nem jogerősen pert vesztett a Magyar Telekom a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) ellen a sárgacsekkes fizetés után felszámított tranzakciós díj miatt. A társaság fellebbez az ítélet ellen és továbbra is jogszerűnek tartja a tranzakciós díjjal kapcsolatos eljárását.

A FEOSZ arról tájékoztatta hétfőn az MTI-t, hogy a Fővárosi Törvényszék 2013. április 17-én kihirdetett ítéletében megállapította, hogy a Magyar Telekom tisztességtelenül számlázta ki ügyfeleinek a 142 forintos tranzakciós díjat postai- és személyes befizetés esetén. Az ítélet szerint a Telekom által 2012. május 1. és 2012. november 17-e között alkalmazott vonatkozó általános szerződési feltételek tisztességtelenek, ezért azokat a szolgáltatóval szerződő valamennyi fogyasztóra nézve érvénytelennek nyilvánította a bíróság.

A FEOSZ azért indított pert a társaság ellen, mert fogyasztóellenesnek tartotta, hogy a cég az említett időszakban 142 forintos tranzakciós költséget számított fel ügyfeleinek a személyesen vagy postai úton befizetett számlák esetében. A szövetség emiatt számtalan fogyasztói bejelentést kapott.

A FEOSZ közleménye szerint a Fővárosi Törvényszék rámutatott egyrészt arra, hogy a Magyar Telekom indokolatlanul korlátozta a fogyasztók számlakiegyenlítési lehetőségét, ugyanígy semmi sem magyarázta azt, hogy a számla befizetésének módjai között különbséget tegyen. A szolgáltató ugyanis a távszámla online alapon működő fizetési rendszer keretében, valamint a csoportos átutalási megbízással és az eseti banki átutalással történő számlafizetéskor nem számított fel külön díjat a fizetésért.

A Magyar Telekom azt közölte: továbbra is fenntartja, hogy a 2012. május 1-jével bevezetett, majd jogszabályváltozások folytán 2012. november 17-vel megszüntetett tranzakciós díjjal kapcsolatban a társaság eljárása minden tekintetben mindvégig megfelelt a hatályos jogszabályi előírásoknak. A cég álláspontja szerint gyakorlatának helyességét támasztja alá a média és hírközlési biztossal létrejött megállapodás is, amelynek eredményeképpen a leginkább rászorulóként azonosított, a Telekomtól kizárólag vezetékes szolgáltatást igénybevevő nyugdíjas előfizetők igény esetén 2012. szeptember elsejétől mentesülhettek a tranzakciós díjfizetés alól.

A Telekom az első fokú ítélettel szemben fellebbezéssel kíván élni.

A Telekom a készpénz átutalási megbízás (sárga csekk) használatával kapcsolatos változásokkal is ösztönözni kívánta ügyfeleit a korszerű, hatékony fizetési módok, így az online és távszámlás befizetés használatára - írta a Telekom. A közleményben hozzáteszik: a szolgáltató jelentős előrelépést ért el a készpénzkímélő fizetési módok elterjesztésében: az ügyfelek felismerték ennek előnyeit, és a távszámlára áttérő előfizetők száma a dinamikus növekedésnek köszönhetően több mint duplájára emelkedett.

- MTI -  

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!