Magyarország

2013.04.05. 14:16

Az olcsó márkák reneszánsza jöhet el az autóiparban

Budapest, 2013. április 5., péntek (MTI) - A Renault olcsó márkája, a Dacia sikerén okulva több autógyár is régen feledésbe merült autómárkák leporolásával akar betörni az alsó piaci szegmensbe - írja a német Focus online hírportál.

Budapest, 2013. április 5., péntek (MTI) - A Renault olcsó márkája, a Dacia sikerén okulva több autógyár is régen feledésbe merült autómárkák leporolásával akar betörni az alsó piaci szegmensbe - írja a német Focus online hírportál.

A Fiat például az Autobianchi márkába kíván 18 év után életet lehelni, a japán Nissan pedig a Datsunt élesztené újra.

Az Autobianchi újjászületésére Oroszországban kerülhet sor, ahol a Punto egy kifejezetten a kelet-európai piacra szánt lépcsős hátú verzióját készül gyártani a Fiat. Amennyiben a projekt zöld utat kap a konszerntől, az autó gyártása 2014-ben kezdődhet meg. A modell árát 5 ezer euró körülire tervezik.

A Nissan tervei már előrehaladottabb állapotban vannak, ám közös bennük, hogy a Datsun is Oroszországban születik újjá. A 80-as években szép csendben kiszenvedett márkának a Nissan Note modellre alapuló lépcsős- és ferdehátú verzióit 2014-ben kezdik el gyártani.

- MTI - 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!