2013.03.08. 13:45
A szusiban is felhasználnák a Pick egyre népszerűbb mangalicáját Japánban
Tokió, 2012. március 8., péntek (MTI) - A szusiban és a gőzgombócokban is megjelenhetnek Japánban a Pick Szeged Zrt. mangalica különlegességei, amelyek egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a szigetországban - mondták a magyar húsipari cég képviselői a pénteken zárult tokiói Foodex élelmiszer-kiállításon az MTI-nek.
Tokió, 2012. március 8., péntek (MTI) - A szusiban és a gőzgombócokban is megjelenhetnek Japánban a Pick Szeged Zrt. mangalica különlegességei, amelyek egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a szigetországban - mondták a magyar húsipari cég képviselői a pénteken zárult tokiói Foodex élelmiszer-kiállításon az MTI-nek.
A termék iránti érdeklődést kihasználva a cég a közeljövőben mangalicaalapú debrecenikolbász-különlegességgel is megjelenik majd Japánban, amely Németország után a Pick második legnagyobb exportpiaca.
A Pick 2008 óta van jelen a japán piacon feldolgozott termékeivel, amelyek közül különösen a mangalicakészítmények értek el nagy sikert a szigetországban, köszönhetően a termék exkluzivitásának, és annak, hogy a mangalica "ehető nemzeti kincsként" felkeltette a fogyasztók érdeklődését - mondta Palanovics Norbert, a Pick helyi képviselője az MTI-nek.
A Foodexen - amely Ázsia legnagyobb élelmiszer-ipari vására - egy neves szusiséf és a legnagyobb oszakai gőzgombócétterem-lánc is megkereste a szegedi céget a mangalica felhasználásával kapcsolatban.
A Pick és a mangalica eddig több tucat alkalommal szerepelt a japán médiában, és egy híres japán tévés személyiség még Magyarországra is ellátogatott, hogy személyesen "találkozhasson" az állatokkal. A cég standján kiállított kitömött mangalica is rengeteg szempárt vonzott a látogatók és a potenciális vevők részéről.
A cég termékeit jelenleg elsősorban nagykereskedelmi forgalomban az éttermek, a japánok mellett a szigetországban dolgozó kínai, illetve hongkongi séfek is vásárolják. A Pick kolbászai és szalámijai emellett a legnagyobb japán élelmiszerüzletekben is kaphatók.
A cég recepteket és a különleges japán igényeknek megfelelő minőség-ellenőrzési rendszert dolgozott ki a japán piacra szánt termékeknek, hogy azok megfeleljenek a szigetországi fogyasztók és hatóságok elvárásainak - mondta az MTI-nek Kuti Zoltán export vezető és Izbéki Sándor export menedzser. A téliszalámi piaci bevezetése azonban további erőfeszítéseket igényel a Foodexen egyedüli magyar cégként megjelenő Pick számára. Míg Japánban jelenleg mintegy 8-10 ezer olasz étterem üzemel, addig alig néhány magyar, ami korlátozza a Pick termékeinek potenciális piacát.
A mangalica-eladások ugyanakkor évről évre növekednek, s a cég tervei között szerepel a kínai piacra való belépés is, amihez egyelőre az exportengedély kiadására vár a Pick.
- MTI -