Magyarország

2011.09.18. 13:25

Aláírták az 1-es és a 3-as villamosvonal felújításának támogatási szerződését

Budapest, 2011. szeptember 18., vasárnap (MTI) - Aláírta vasárnap az 1-es és a 3-as villamosvonal fejlesztésének uniós támogatási szerződését Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója a Mobilitási Hét Andrássy út rendezvényén Budapesten.

Budapest, 2011. szeptember 18., vasárnap (MTI) - Aláírta vasárnap az 1-es és a 3-as villamosvonal fejlesztésének uniós támogatási szerződését Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója a Mobilitási Hét Andrássy út rendezvényén Budapesten.

Az aláírás után kezdődhet el a kivitelezési tervek kidolgozása, majd a tényleges munka. Vitézy Dávid vezérigazgató az aláírás előtt tartott sajtótájékoztatón azt mondta, hogy a munkák várhatóan 2014-re fejeződnek be, a pénzügyi zárás pedig 2015-re várható.

A 41 milliárdos projekt keretében teljesen megújítják az 1-es villamos pályáját a Bécsi úti végállomás és a Puskás Ferenc stadion között, ezen a szakaszon "egy csavar nem marad meg a mai infrastruktúrából", mivel megépítése - a nyolcvanas évek közepe - óta nem volt felújítás a vonalon. Korszerűsítik az áramellátó rendszert, és meghosszabbítják a vonalat a Rákóczi (Lágymányosi) hídon át a Budafoki úton a Fehérvári útig, ott csatlakozni fog a dél-budai villamosokhoz. Az új szakaszon füvesített vágányokat építenek ki.

A 3-as villamos vonalán az Erzsébet királyné útján, a Kőrösi Csoma Sándor úton és az Éles saroknál is felújítják a pályát, és több helyen füvesített vágányokat telepítenek. Átalakítják és megemelik a peronokat is, és mindkét vonal esetében teljesen lefedik.

Vitézy Dávid elmondta, hogy a Lágymányosi híd 15 évvel ezelőtti átadásakor meghagyták a helyet a villamosvágányoknak, az akkori tervek szerint ugyanis néhány évvel az átadás után átvezették volna a vágányokat Budára. A kormányok azonban a projekttervek hiányosságai miatt nem adhattak elvi hozzájárulást az uniós támogatáshoz.

Először a legrosszabb állapotban lévő szakaszokat újítják fel, mert ezeken Vitézy Dávid elmondása szerint egyre drágább karbantartási munkákat kell végrehajtani, a villamosok gyakran 10-20 kilométeres sebességkorlátozás mellett közlekedhetnek csak. Hozzátette: az eredetileg gyorsvasútnak tervezett vonalon a lassújelek miatt mára hét perccel hosszabb menetidővel lehet közlekedni.

A fejlesztés azért is fontos, mert a körgyűrűs kapcsolatokat javítják, így a dél-budai utasok úgy tudnak átjutni a külső pesti kerületekbe, hogy nem kell a belvárosba bemenniük, többször átszállniuk. Hozzátette: csúcsidőben az 1-es villamosok 3 percenként közlekednek majd.

Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára a sajtótájékoztatón azt hangsúlyozta, hogy fontos eleme az aláírás a Budapest és a kormány közötti stratégiai együttműködésnek. "Nem presztízsberuházásokat erőltetünk, hanem nyolc-tíz éves adósságokat tudunk ledolgozni" - mondta, hozzátéve, hogy nemcsak új beruházásokról van szó, hanem a régi infrastruktúra megújításáról is.

MTI Fotó: Marjai János

 - MTI -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!