2021.06.05. 20:00
Hamarosan jöhet a világbajnoki szint
Tizenkét nemzet vaspapucsosai küzdenek majd a Grand Prix nagyhalászi kvalifikációján.
A két esztendővel ezelőtti felnőtt Európa-bajnoki challenge-en Grigorij Laguta (piros sisakjelzéssel) a remek pályán kívül és belül is tudott előzni, és minden futamát megnyerte | Fotó: Mán László
A szezonnyitó jól sikerült a Nagyhalászi Speedway Ringen. A salakmotorozás hazai ékszerdoboza rangos találkozóval nyitott, hiszen az U19-es Európa-bajnokság első selejtezőjének adott otthont. Miként arról már beszámoltunk, a verseny izgalmas futamokat hozott, az első öt helyezett főversenyzőként, a hatodik tartalékként jutott a rigai döntőbe.
Nem sokat kell várni a következő találkozóra, amely még rangosabb. Eddig a két évvel ezelőtti felnőtt Euróa-bajnoki challenge jelentette a csúcsot, ez most meg fog dőlni. Június 19-én Grand Prix-kvalifikációnak ad majd otthont a nagyhalászi ovál.
A Nemzetközi Motorsportszövetség (FIM) megváltoztatta a 2021-es Grand Prix-kvalifikáció menetrendjét. Az idén négy kvalifikációs versenyt rendeznek június 19-én. Nagyhalász mellett a skóciai Glasgow, a horvát Gorican és az olasz Terenzano lesz a helyszín. A legjobbak jutnak majd a mindent eldöntő versenyre, amelyet augusztusban a szlovákiai Zsarnócán rendeznek.
Mindenhol előzhetnek
– Úgy gondolom, az U19-es Európa-bajnoki selejtezővel is színvonalas versenyt adtunk a szurkolóknak – kezdte érdeklődésünkre Albók József, a Nagyhalász Speedway Ring tulajdonosa.
– A pálya ismét jelesre vizsgázott, a FIM Europe és a MAMS illetékesei is elismerően nyilatkoztak. Természetesen már aznap elkezdtük a pálya felkészítését a következő versenyre, amellyel egy szintet ismét léptünk feljebb, hiszen ez már nem Európa, hanem a világ élmezőnyének viadala lesz.
Nem véletlenül tetszett meg a pálya a nemzetközi szövetség illetékeseinek, hiszen angol típusú, és a tervezésénél úgy alakítottuk ki a kanyarokat és a pálya döntését, hogy nemcsak a belső, hanem a külső ív is lehetőséget adjon a gyors motorozásra.
– Ez elehetővé teszi, hogy minden starthelyről lehessen nyerni, a külső íven is lehet előzni. Ezekre már nagyon sok példa volt, a legutóbbi U19-es Eb-selejtezőn is. Grigorij Laguta pedig a két évvel ezelőtti challenge viadalon bebizonyította, hogy minden sisakjelzéssel lehet nyerni, hiszen valamennyi futamában az élen zárt. Bízom benne, hogy a Grand Prix-kvalifikáción hasonlóan színvonalas motorozást láthatunk.
Erre garanciát jelenthetnek a motorosok, hiszen tucatnyi nemzet kiválóságai húzzák majd a gázt. A végleges rajtlista még nincs meg, de biztosan lesz ausztrál, dán, svéd, lengyel, orosz vaspapucsos. Magyarokért is szoríthatunk majd, hiszen két főversenyző mellett két tartalék is lesz.