Horgászverseny

2024.09.15. 15:30

Szenvedélyük a horgászat és a versenyzés

Három kategóriában mérték össze tudásukat az egyesület tagjai.

M. Magyar László

Csoportkép is készült a győztesekről az eredményhirdetés után

Fotó: M. Magyar László

Háziversenyt rendezett az elmúlt vasárnap a Géberjéni Kis-Sügér Horgász­egyesület tagjainak a kocsordi Iskola-tónál Varga Albert, a civil szervezet elnöke. Mivel a létszám korlátozott volt, a nagy érdeklődés miatt többen már nem fértek be a mostani keretbe, számukra szeptember 22-én rendeznek egy másik megmérettetést. Vasárnap ragyogó napsütés mellett kezdték meg a versenyt a résztvevők. A nagyobb méretű pontyokat a védelmük érdekében azonnal lemérték, s már mentek is vissza a tóba a pikkelyesek, így Varga Albert fő szervező hol a tó egyik részén, hol a másik szakaszán tűnt fel.

Egy bottal és egy horoggal

– Három kategóriába nevezhettek a horgászok: versenyeznek felnőtt, ifjúsági és női kategóriában. A gyermekek számára májusban a gyermeknap környékén hirdetünk rendszeresen versenyt, ahhoz kapunk támogatást a Mohosztól is. Most egy ifjúsági, négy női és huszonöt felnőtt versenyzőnk van – mondta el érdeklődésünkre Varga Albert.
– Számítottam a nagy érdeklődésre, hiszen a térségből mindenki számára könnyen megközelíthető a tó, ráadásul nagyon jó halállomány is található benne, ezért akit már nem tudtunk fogadni, bizonyíthatja tudását két hét múlva. Csak az egyik versenyre lehet nevezni, mind a két versenyen nem lehet részt venni. Minden kifogott hal beleszámít a versenybe. A legnagyobb kifogott halunk a mai versenyen egy 5,60 kilogrammos ponty volt, egy női versenyző fogta. Akasztottak egy nagyobb méretű amurt is, de fárasztáskor elszakította a zsinórt. Egyébként eddig főleg pontyokat és kárászokat fogtak a versenyzők. A résztvevők szabadon választhatták meg a módszert, használhatnak úszós és fenekezős készséget a versenyen, a kikötés csak annyi volt, hogy egy botot és egy horgot használhatnak egyszerre.
Az ifjúsági kategóriában már a verseny elején oda lehetett volna adni a serleget a géberjéni Milák Ákosnak, ugyanis nem volt egy vetélytársa sem. Természetesen ennek ellenére végighorgászta a versenyt, s több mint négy kilogramm halat fogott. – Nagyapám és édesapám is szeret horgászni, ők szerettették meg velem ezt a hobbit, de úgy is mondhatnám, hogy tőlük örököltem ezt a szenvedélyemet. Nagyon sokat horgászunk a településünk melletti Holt-Szamoson. Annyira szeretem a horgászatot, hogy igyekszem minden egyesületi versenyen részt venni – mesélte Milák Ákos érdeklődésünkre. – Az eddigi legnagyobb halam 4,25 kilogramm volt, a pontyot a Holt-Szamosban fogtam. Van egy állandó helyünk, ott mindennap etetünk. Partról és csónakból is szoktam horgászni, a csónakos horgászatot jobban szeretem, számomra az izgalmasabb. Természetesen egy felnőtt mindig van mellettem olyankor a csónakban. Próbálkoztam már a holtágon lékhorgászattal is, akkor sikerrel jártunk. A mai versenyen sikerült fognom egy kisebb pontyot, de egy olyat is, amit már azonnal lehetett mérlegelni is, valamint még kárászok is akadtak horogra.

Bartha Sándor a második helyet szerezte meg

Megküzdött egy amurral

A nők versenyét Papp-Pál Vivien nyerte, aki Mátészalkáról érkezett. – Tagja vagyok a horgász­egyesületnek, így természetes volt a számomra, hogy elindulok ezen a háziversenyen. Már gyermekkoromban megszerettem a horgászatot, azonban az újabb impulzust vagy öt éve kaptam, amikor összekerültem a párommal. Édesapám szerettette meg velem ezt a hobbit, sokat jártunk Mátészalkán a Milbó-tóra, valamint az Erdért mögötti jóléti tóra. A párom szintén kis kora óta szenvedélyes horgász. Kezdetben csak elkísértem, de aztán nekem is lett felszerelésem, engedélyt váltottam, s immár önállóan is versenyzem. Sokat járunk a Milbó-tóhoz, a fehérgyarmati Balla-halastóhoz, a Pazonyi Horgásztanyára s ide az Iskola-tóhoz is az egyesületi versenyekre – mondta Papp-Pál Vivien. – Nincs kedvenc vizem, én mindenhol jól érzem magam. Az eddig megfogott legnagyobb halam egy 15 kg körüli amur volt. Fekete amur volt, nagyon meg kellett vele küzdenem a Pazonyi Horgásztanyán úgy másfél hónapja. Szeptember végén is megyünk vissza Nyírpazonyba, szeretjük azt a tavat. A faházikóban pihenhetünk, ha elfáradunk, s éjjel-nappal várhatjuk a halak kapását. Az a jó, ha nincs időnk pihenésre, mert akkor sok a kapás. Gazdag a tó halállománya, van benne amur, fekete amur, tokhal, ponty, koi ponty.

Papp-Pál Vivien nyerte a nők versenyét
Fotó: M. Magyar László

Nem tudja, mi volt a siker titka

Vannak-e álmok a horgászattal kapcsolatban? – kérdeztük a női kategória győztesétől. – Igen. Egyrészt szeretnék minél nagyobb halakat fogni, másrészt szeretnék minél több tóhoz eljutni. Jó lenne kipróbálni magam a lajosmizsei Fish Arénában, a tokaji Kovács-tónál, valamint a szlovéniai Bledi-tónál. Csak békés halakra szeretek tavakban horgászni, a folyók és a ragadozó halak nem vonzanak – válaszolta Papp-Pál Vivien, majd a vasárnapi verseny néhány pillanatát idézte fel. – A verseny elején tenyérnyi kárászokat és kisebb pontyokat fogtam, később megakasztottam egy 3 kg-os és egy 5,6 kg-os pontyot is.
Felnőtt kategóriában a dicsőség a fülpösdaróci Szántó Lajosé lett, ő fogta összsúlyban a legtöbb halat. – Az egyesület versenyén minden évben részt veszek. Többször voltam már második helyezett, de most először végeztem az élen. Hogy mi lehetett a győzelmem titka, nem tudom. Jól jött ki most a lépés. Fogtam nagyobb pontyokat, kettő is 5,4 kg körüli volt. Pár darab kisebb pontyot is partra hoztam, és akasztottam kárászokat is feeder technikával – tudtuk meg Szántó Lajostól, aki szintén már gyermekkora óta horgászik, sokat járt a Holt-Szamosra. Fogott már a holtágban 60 kg-os harcsát is. – Nagyon szeretek horgászni, ha időm van rá, éjjel-nappal kint ülök a Holt-Szamos partján, illetve van csónakom is, s a hullámokon ringatózva várom a halak kapását.
A végeredmény

• Ifjúsági kategória: 1. Milák Ákos (4,730 kg)
  • Női kategória: 1. Papp-Pál Vivien (13,400 kg), 2. Varga Viktória (6,970 kg), 3. Katona Barbara (6,900 kg), 4. Czip Gergőné (2,300 kg)
  • Felnőtt kategória: 1. Szántó Lajos (17, 825 kg), 2. Bartha Sándor (13,710 kg), 3. Győrfi Tamás (10,980 kg), 4. Bíró Attila (10,460 kg), 5. Bakos István (9,560 kg), 6. Dobos Attila (8,210 kg)