2023.12.26. 14:39
Mindkét Akadémia elismerte a munkáját
A nyíregyházi irodalomtörténész rövid időn belül két szakmai elismerést is kapott.
Alig két hónap leforgása alatt két komoly elismerést is átvehetett dr. Mercs István irodalomtörténész, a nyíregyházi Zrínyi Ilona Gimnázium pedagógusa: az egyiket a Magyar Tudományos Akadémia, a másikat a Magyar Művészeti Akadémia ítélte neki oda.
Idén 26. alkalommal hirdette meg a Magyar Tudományos Akadémia a Pedagógus Kutatói Pályadíj-pályázatát, a nyerteseket október 11-én köszöntötték az Akadémia székházában. A testület a pályadíjat olyan gyakorló pedagógusok elismerésére hozta létre, akik a tanítás mellett tudományos tevékenységet is folytatnak. A díjat tizenketten vehették át, köztük dr. Mercs István is, aki az „Evangeliomi tudománnyal bevetett szántó: exegetika és retorika a késő barokk prédikációiban” című pályaművével nyerte el az elismerést.
Konferenciák, előadások
A másik díjat, a Magyar Művészeti Akadémia Elismerő Oklevelét decemberben vette át. Ezt a művészetoktatásban kimagasló teljesítményt elért pedagógusok, művésztanárok, művészetpedagógiai kutatók, közösségek, intézmények kapják, ebből évente legfeljebb öt adományozható. Az oklevelet prof. dr. Kárpáti Andrea, Papp Kornélia, Szombauer István és a kultúrAktív egyesület mellett kapta meg. Méltatásából kiderül: a magyar nyelv és irodalom, valamint történelem területén végzett állhatatos és elhivatott középiskolai tanári tevékenységének elismeréseként kapta meg a díjat. Számos országos, kárpát-medencei, illetve nemzetközi konferenciát szervezett, hírnevet szerzett ismeretterjesztő előadásokat tartó kutatóként, aki emellett megbecsült szerkesztői, szerzői és könyvkiadói tevékenységet is végez. A nyíregyházi Móricz Zsigmond Kulturális Egyesület elnökeként országos és helyi kulturális, tudományos rendezvényeket szervez. „Az irodalom- és történelemtanári munkáját elhivatottsággal, példamutató pedagógiai érzékkel végzi, óráin kutatói munkásságát kreatívan érvényesítve nemcsak elősegíti diákjai műveltségének gazdagodását, de erősíti bennük a tudomány iránti fogékonyságot is” – olvasható a méltatásban.