Tiborszállás

2023.04.25. 09:46

Innen már csak egy ugrás Nagykároly

A vasútvonalat a trianoni határ 1920-ban Ágerdőmajornál és Csapnál három részre vágta.

Berobog a Bzmot Tiborszállásra

A MÁV 115-ös számú Mátészalka–Nagykároly-vasútvonala nem villamosított, egyvágányú. A magyarországi szakasz hossza 19 kilométer. A vonalon közlekedő Bzmot motorkocsik maximális sebessége 50 km/h – olvasható a Wikimédia Commons honlapon, ahol a vasútvonal történetével is megismerkedhetünk. Eszerint 1905. szeptember 27-én nyílt meg a Nagykároly–Csap vonal részeként, építtetője a Nagykároly-Mátészalka-Csap HÉV Rt. volt. A vasútvonalat a trianoni határ 1920-ban Ágerdőmajornál és Csapnál három részre vágta. Ma a Záhony–Mátészalka szakasz a 111-es vonalat alkotja. A Mátészalka–Ágerdőmajor–országhatár szakasz a MÁV 115-ös számú vonalát képezi, míg az országhatártól Nagykárolyig a CFR 422-es számú vasútvonala. Ágerdőmajor egykori határállomás távol esett lakott településektől, ezért a forgalmát felszámolták, és a szomszédos Tiborszállás állomás vette át a feladatát a 2000-es évek elején. Itt van ma a magyar határellenőrzés is.

Mátészalka és Nagykároly között a mintegy 35 kilométeres vasúti szakaszon naponta két személyszállító vonatpár közlekedik határátmenetben, a többi vonat Mátészalka–Tiborszállás, Vásárosnamény–Tiborszállás illetve Záhony–Tiborszállás vonalakon jár.

A Romániához került szakaszon belföldi forgalom nincs, csak a Nagykároly-Mátészalka nemzetközi személyvonatok használják a pályát. A román határellenőrzést Nagykárolyban végzik.

GB

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában