Helyi közélet

2021.07.31. 20:00

Csábít a szabadstrand

Mindabból, amit még az idei nyár adhat, a Tisza menti fürdőhelyeken is kivehetjük a részünket.

Fotó: Sipeki Péter

– Újra megnyithat a tivadari szabadstrand – erősítette meg szóban is mindazt Danó Sándor polgármester, amit a település honlapján már olvasni lehet pénteken. Július 31-én, szombaton újra csobbanhat bárki a népszerű fürdőzőhelyen.

– A múlt csütörtöktől volt tiltott a fürdőzés, azonban a hét elején levett minták után határozott az ÁNTSZ arról, hogy ismét fürdésre alkalmas a Tisza. Amikor Kárpátalján sok eső esett, a folyó és a mellékfolyói kiléptek a medrükből, utána pedig lassú apadásról beszélhettünk. Szerencsére most már előretekinthetünk, várjuk a régi és a leendő vendégeinket – újságolta a község első embere, amikor felkerestük. A Tisza áradása nyomán a szakemberek a Felső-Tisza több strandjánál is betiltották a lubickolást, de feloldották a tilalmat. Érdemes tehát kiélvezni a szabad vizek mellett mindazt, amit még az idei nyár kínálhat. Lapunk abban segíti olvasóinkat, hogy hová érdemes elmenni, s hogy hol, milyen pluszszolgáltatásokkal fogadják a vendégeket.

Komforttal hívogatnak

– Megvan a második negatív minta is, így pénteken éjféltől újra lehet fürdeni a gergelyiugornyai szabadstrandon – újságolta örömmel Filep Sándor, amikor a nyárközépi strandkörképünkhöz kértünk információkat. Vásárosnamény polgármestere – folytatva a pozitívumokat – hozzátette: visszahúzódott a folyó a medrébe, így nagyobb partszakasz várja a pihenni, kikapcsolódni vágyókat.

Úszósáv és boronált homok

– Szombattól ismét munkába állnak a vízimentők, akik este 6 óráig vigyázzák a vendégeink biztonságát, akik csak a bójáig kijelölt szakaszon fürödhetnek. Gondolva az úszókra is, kialakítunk egy úszósávot is. Kérjük, hogy ezt azonban csak a jól úszó, nagy vízbiztonsággal rendelkezők vegyék igénybe – figyelmeztetett a város első embere, aki elmondta azt is, hogy a jövő hét elején átboronálják a Tisza-parti föveny homokját, s egyedülálló módon a megyében kijelölnek egy kutyák úsztatására alkalmas területet is.

– Mindent előkészítettünk, hogy ideális, biztonságos körülmények között, jó és komfortos feltételek mellett fogadhassuk a vendégeket, hiszen nekünk a turizmus jelent kitörési pontot – erősítette meg Filep Sándor, és örömmel tette hozzá azt is, sok nyaraló, kiránduló van a városban és az üdülőövezetben, azaz a naményi Tisza-part őrzi népszerűségét.

Kettős kanyar után megszelídült, szépen kiszélesedő folyó várja a szabad vizek szerelmeseit a szabolcsi megyeszékhelytől 25 kilométerre északra, Ibrány szabadstrandján, ahol a vízminőséget – legyen szó ivóvízről vagy fürdővízről – a Nemzeti Népegészségügyi Központ legutóbb is jónak találta. – Nálunk mindig jó a víz minősége – szögezte le a város polgármestere, Trencsényi Imre, amikor megkerestük.

Közel a megyeszékhelyhez

– Igaz, az elmúlt évben bennünket is elvitt az ár, vissza kellett pakolnunk. Most szúnyog sincs annyi, hogy zavarja a fürdőzést, a partot folyamatosan karbantartjuk, így a jó állapot garantált. Tavaly a Kisfaludy Programban 36 millió forintot nyertünk fejlesztésre, és a szezonkezdésre be is építettünk mindent a strandunkon. Vizesblokkot és öltözőket alakítottunk ki, lett baba-mama szoba. Minden esztendőben javítunk valamit a komforton, ami a városból, a járás területéről, sőt a messzebbről érkezők is nagy örömmel fogadnak. Ne feledjük, a mi szabadstrandunk van a legközelebb a megyeszékhelyhez, éppen ezért a megközelíthetőségen is javítani szeretnénk. Beadtunk egy pályázatot útfejlesztésre, és kerékpárutat is kialakítunk majd. Ha nyerünk, már nem kell a strandot a töltésen, nagy kerülővel megközelíteni. A partra tehát mindkét oldalon odafigyelünk, mert minden további fejlesztés a meglévőket erősíti. Vannak tehát még további terveink, mert szeretnénk minden évben előállni valamiféle vendégcsalogató újdonsággal – magyarázta a településvezető, hozzátéve, hogy egy erősebb hétvégén – óvatos becslés mellett is – legalább 200-300 vendéget tudnak fogadni.

A Kisfaludy Programból legutóbb Rakamaz város is profitált. Ahogy Bodnár ­László polgármester kérésünkre csokorba szedte, Magyarország kormányának köszönhetően közel 30 millió forintból ott is kialakítottak baba-mama szobát. Napernyőket és napozóágyakat, valamint információs táblákat helyeztek ki, öltözőkabinokkal, öltözőszekrényekkel, ivókúttal bővítették a szabadstrandot, és kicserélték a térburkolatot. Mostantól kamerarendszer figyeli a partot, és wifielérhetőséget is biztosítanak.

Megélénkült vízi élet

– Minden beruházás komfortnövelő, ami vonzza a fürdővendégeket, s mivel a strandot az önkormányzat bérleményként hasznosítja, az adóbevételünk is több, ha több a vendég – tette még hozzá a városvezető. Sikerült elérnünk a rakamazi Tutajos Beach üzemeltetőjét, Papp Tamást is, aki azért hozzátette: a felső-tiszai áradás – ha árhullámot nem is hozott – kicsit zavarossá tette a vizet.

– A Bodrog viszont nagyon tiszta maradt, mindemellett alig két hete ellenőrizték a vízminőségünket, és nincs vele semmiféle probléma. Egyébként a vizünk 26-27 Celsius-fok közötti hőmérsékletű, és a vendégek imádják a homokos partunkat. Mivel mostanság a vízi élet nagyon megélénkült, nálunk kajak és kenu is kölcsönözhető. A tartós melegnek köszönhetően szerencsére hétköznap is jönnek a fürdőzők szép számmal. Az életünk viszont amiatt is mozgalmas, mert itt szállás ugyancsak foglalható, egy erősebb hétvégén a látogatottság eléri az 500 főt. Csak így maradjon szeptember első hetéig, a szezon végéig! – nyilatkozta Papp Tamás.