2020.02.06. 07:00
Gimis ötletbörze a Zrínyiben
Kreatív, kritikusan gondolkodó, vállalkozószellemű, nyitott fiatalok képzése a cél.
Fotó: @DODO FERENC
A Nyíregyházi Zrínyi Ilona Gimnáziumban útjára indult a United Way Magyarország InnoMate projektje, melyben az ország mindössze hat iskolája vesz részt.
A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány és a StartITup szakmai közreműködésével kreatív, kritikusan gondolkodó, vállalkozószellemű, a modern világra
nyitott fiatalok képzése a cél, akik kis segítséggel megtalálhatják számításaikat a jövőben, és beindíthatják álmaik vállalkozását.
A projektről Lencse-Csík Orsolya, az alapítvány munkatársa lapunknak elárulta: a kezdeményezés a kísérleti szakaszában van, ebben a félévben hat intézményben tesztelik.
Klubokban ötletelhetnek
Az intézményekben InnoMate-klubokat hoznak létre, melyek tizenkétszer üléseznek, a közös munka pedig helyi ötletversennyel zárul. A háziverseny győztesei részt vehetnek a fővárosi megmérettetésen, ahol a vállalkozói szféra szereplőivel találkozhatnak.
– Az InnoMate projekt gyorsított verzióját varázsoltuk a zrínyis rendezvényre, a foglalkozáson a StartITup Győr munkatársaival dolgoztak együtt a diákok, hogy egy ötletből valami kézzelfoghatót hozzanak létre, legyen az egy applikáció tervezete vagy akár egy társadalmi vállalkozás – avatott be a részletekbe az alapítvány munkatársa.
Előtérben a pénzügyi tudatosság
A Zrínyi Ilona Gimnáziumban szép hagyományai vannak a pénzügyi tudatosságnak és a vállalkozói ismeretek fejlesztésének, bár a gimnáziumi képzésben erre nincs önálló órakeret.
Huszárné Kádár Ibolya, az intézmény vezetője elmondta, az Arany János-programban részt vevő diákok öt éven keresztül tanulhatják az életpálya-építés tantárgyat, ami nagyon hasznos, ezért az ott megszerzett tapasztalatokat a többi osztályban kollégiumi foglalkozásokon, osztályfőnöki és életvitelórák keretében kamatoztatják.
– Iskolánkban hagyomány, hogy a pályaválasztási projektnapon visszahívunk volt zrínyis fiatalokat és szülőket, akik a munka világáról adnak tájékoztatást a gyermekeknek. Diákjaink nem érintkeznek ezzel a légkörrel, gyakran téves elképzeléseik vannak, ezért fontos az életpálya-tanácsadás, a vállalkozói ismeretek, a pénzügyi alapfogalmak és a döntési mechanizmusok megismerése – hívta fel a figyelmet ezen ismeretek fontosságára az intézmény vezetője, majd hozzátette: az online felületeken nagyon gyorsan, néhány kattintással lehet vásárolni, s ez a gyorsaság gyakran kiiktatja a tizenévesekből a döntési felelősséget, márpedig
a megfontolt döntésekhez alapos ismeretekre van szükség.
– Az ilyen kedvcsináló programokon a diákok önmagukat is megismerhetik, nekünk pedig az a filozófiánk, hogy a pályaorientáció nem csupán egy képzési lista, hanem információ a munka világáról és önmagukról – mondta Huszárné Kádár Ibolya.
MI