2020.02.27. 16:59
Francia lektor segíti a nyelvtanítást és -tanulást
Az ősztől kéttannyelvű első osztályt indító Apáczai az első fecske, ami könnyen „nyarat csinálhat”.
A Budapestről érkezett attasét és delegációját énekekkel és zenés előadással fogadták a francia nyelvi irányultságú osztályba járó ötödikesek
Fotó: Palicz István
Jacqueline Plessis oktatási együttműködési attasé, a magyarországi Alliances francaises-ek koordinátora látogatott el csütörtökön a nyíregyházi Apáczai Csere János általános iskolába, ahol ősztől francia–magyar két tanítási nyelvű osztály indul felmenő rendszerben az első évfolyamon.
Andó Károly intézményvezető elmondta: az országban elsőként indul ilyen képzés általános iskolában, korábban csak gimnáziumok kaptak erre lehetőséget.
Szeptemberben – a tervek szerint – 25 kisiskolás kezdi meg a kommunikációs helyzeteken nyugvó, játékos nyelvtanulást.
A kicsiknek 8 nyelvórájuk lesz egy héten, sőt, néhány készségtantárgyat (ének, rajz, testnevelés) is idegen nyelven fognak tanítani nekik. Az Erdő sori iskolában az osztály előrehaladását anyanyelvi lektor segíti majd , aki nem más, mint Toan Nguyen.
A huszonéves francia állampolgár az anyanyelvén kívül angolul is jól beszél, két hete érkezett az Apáczaiba. Elismerően szólt a felső tagozatos francia nyelvet tanuló diákok felkészültségéről, lelkesedéséről, a rangos nyelvi versenyeken elért sikerekről, Kutasi Angéla és pedagógustársai lelkiismeretes munkájáról.
Minél előbb, annál jobb!
Nem lehet elég korán kezdeni – szokták mondani, az idegennyelv-tanulásra pedig ez különösen igaz, hiszen a kisiskolások szivacsként szívják magukba az új ismereteket, amik mélyen bevésődnek az elméjükbe – mutatott rá Jacqueline Plessis.
Az oktatási együttműködési attasé elmondta: első fecskeként tekintenek az ősztől francia–magyar kéttannyelvű osztályt indító Apáczaira, s bíznak benne, hogy más intézmények is követik majd a példáját.
– Mintegy 300 millióan beszélnek franciául a világon. Sokan úgy vélik, nehezen tanulható, szerintem, kellő motivációval és kitartással, kiváló pedagógusok segítségével nem jelent nagy kihívást – jegyezte meg a fél éve Magyarországon élő Jacqueline, aki kérdésemre – „És ön hogyan boldogul a magyar nyelvvel?” – tört magyarsággal, mosolyogva így válaszolt: „Kedves István! Én sajnos még nem beszélek jól magyarul...”.
PI