2018.11.23. 15:29
Minden irányban kivezették a teherforgalmat Kisvárdáról
Kisvárda - A közutas fejlesztések legnagyobb hozadékának a kényelemes, -és ami ennél is fontosabb- a biztonságos közlekedést nevezte Leleszi Tibor a város polgármestere, s hozzátette: Kisvárda belterületi forgalmát jelentősen visszafogja majd az Északkeleti tehermentesítő út, a Hármas úti új körforgalom, valamint a Kisvárda Északi bekötőút új csomópontja. A három, összesen 1, 4 milliárd forintos útberuházást pénteken ünnepélyesen is átadták.
Kisvárda - A közutas fejlesztések legnagyobb hozadékának a kényelemes, -és ami ennél is fontosabb- a biztonságos közlekedést nevezte Leleszi Tibor a város polgármestere, s hozzátette: Kisvárda belterületi forgalmát jelentősen visszafogja majd az Északkeleti tehermentesítő út, a Hármas úti új körforgalom, valamint a Kisvárda Északi bekötőút új csomópontja. A három, összesen 1, 4 milliárd forintos útberuházást pénteken ünnepélyesen is átadták.
Balesetmentes közlekedés
A polgármester arról is szólt: – Ezekkel a szakaszokkal az ipari centrum gyorsabban elérhető, amely a térség gazdasági erejét növelheti, s a nagyobb helyi cégeknek is sokkal könnyebb lesz a dolguk, ami a közlekedést és megközelíthetőségüket illeti – tette hozzá Leleszi Tibor.
– A 2016. tavaszától tartó fejlesztések kapcsán, folyamatosan mind a négy égtáj felől épültek elkerülők, összekötő utak és belterületi körforgalmak. Az az út, ahol most állunk lehetővé teszi, hogy a tervezett M34-es gyorsforgalmira is rácsatlakoztat Kisvárda – hangoztatta Seszták Miklós kormánybiztos. – „Merj álmodni a legnagyobbról, és akkor semmi sem lehetetlen – idézte Michael Phelps-et.
Hozzátette: – Mi mertünk nagyot álmodni, és a déli szakasz után, most az északkeleti elkerülőt ünnepelhetjük, akik itt élünk mind tudjuk, mit jelent ez a városlakóknak, hiszen hosszú évek óta azon törjük a fejünket, hogyan lehetne kivezetni a teherforgalmat Kisvárdáról– mondta a kormánybiztos.
Kiszorul a teherforgalom
A Nemzeti Infrastruktúra Zrt. részéről Bogdán Béla projektvezető mutatta be a fejlesztéseket, aki személyesen követte nyomon a beruházást, amellyel teljessé vált a kisvárdai elkerülő körgyűrű. Kiemelte: a cél ugyanaz volt, hogy az eddiginél balesetmentesebb és biztonságosabb utakon autózhassanak a térségben, s immár az ésszakkeleti kétszer egy sávos elkerülő út egészen Záhonyig elvezet, amely a határ felé is megkönnyíti az autózást – hangzott el.
Az 1 kilométeres hosszú tehermentesítő szakasz a Papi, Jéki és Litki utakat köti össze. A felsorolt három út és az új elkerülő keresztezéseibe körforgalmú csomópontok is épültek. A korábban megépült elkerülők és összekötők lehetővé teszik, hogy a teherforgalom gyorsabban és végig külterületen haladva érheti el a 4. sz. főutat. Mindezek eredményeképpen Kisvárda teljes belterületéről az átmenő teherforgalmat ki is tiltották.
Két új belterületi csomópont
– A Hármas úti körforgalom esetében a meglévő, 4 ágú (Papi, Jéki, Litki, és Hármas út) balesetveszélyes belterületi útkereszteződést körfoglommá építettük át, új gyalogos átkelőhelyek és járdák épültek, az Északi bekötőút és a Mátyás király utca csomópontjában 1 új járműosztályozós csomópont épült a jelenleg építés alatt álló új északi bekötőút és a parkolók kapcsolatának biztosítására. Ez a beruházás biztosítja a város északi fejlesztési területén megvalósult létesítmények biztonságos megközelítését a Mátyás király utca felől is- ismertette Bogdán Béla projektvezető. Az útátadáson megköszönték a lakosság türelmét, ugyanis az autósok rugalmasan alkalmazkodtak a forgalom elterelésekhez, átszervezésekhez.
KO