Helyi közélet

2018.11.27. 13:47

Huszonkét kilométerrel nő a kerékpárút-hálózat

Nyíregyháza -  A sétálhatóságot és a gyalogosbarát város képét szem előtt tartó CityWalk-fórumon Gál István, a nyíregyházi önkormányzat városfejlesztési és városüzemeltetési osztályának munkatársa elmondta: – A város önerős fejlesztései során egyértelmű a törekvés: minél több szilárd burkolatot kapjanak a lakóutak, új gyalogos átkelőhelyek jöjjenek létre, úgynevezett hangos csomópontok alakuljanak ki, gondoskodjunk a gyalogos átvezetések és az autóbuszperonok egyre nagyobb számú akadálymentesítéséről. Kiemelt hangsúlyt kap a Kerékpárforgalmi Hálózati Terv: belátható időn belül további 22 kilométerrel nő a kerékpárút-hálózat Nyíregyházán.

Nyíregyháza -  A sétálhatóságot és a gyalogosbarát város képét szem előtt tartó CityWalk-fórumon Gál István, a nyíregyházi önkormányzat városfejlesztési és városüzemeltetési osztályának munkatársa elmondta: – A város önerős fejlesztései során egyértelmű a törekvés: minél több szilárd burkolatot kapjanak a lakóutak, új gyalogos átkelőhelyek jöjjenek létre, úgynevezett hangos csomópontok alakuljanak ki, gondoskodjunk a gyalogos átvezetések és az autóbuszperonok egyre nagyobb számú akadálymentesítéséről. Kiemelt hangsúlyt kap a Kerékpárforgalmi Hálózati Terv: belátható időn belül további 22 kilométerrel nő a kerékpárút-hálózat Nyíregyházán.

Kilenc országot tömörít az a nemzetközi projekt, melynek CityWalk a neve, és a résztvevők – köztük Nyíregyháza – azt vizsgálják, hogy miként lehet gyalogosbarát egy település. Kézy Béla, a programban a szakértő szerepét betöltő Megakom Tanácsadó Iroda ügyvezetője megjegyezte a fórumon, hogy a sétálhatóság a fenntartható városi közlekedés legalapvetőbb feltétele.

Nem idealista terv

Ez nem teljesen autómentes várost és nem csak a gyalogos infrastruktúra fejlesztését jelenti, mi több, nem is egy idealista városfejlesztési tervnek minősül. Gál István, a nyíregyházi önkormányzat városfejlesztési és városüzemeltetési osztályának munkatársa azt részletezte, hogy a megyeszékhelyen mit tesznek azért, hogy közlekedési szempontból még élhetőbb legyen a város.

Minél több legyen a szilárd

– Közel 600 kilométer úthálózat van Nyíregyházán, ebből 274 szilárd burkolatú, míg 326 földút. A kerékpárforgalomnak 55,87 kilométernyi szakasza készült már el, a gyalog- és a járdaút 35,72 kilométer – ismertette az adatokat Gál István. – A város önerős fejlesztései során egyértelmű a törekvés: minél több helyen szilárd burkolatot kapjanak a lakóutak, új gyalogos átkelőhelyek létesüljenek, úgynevezett hangos csomópontok alakuljanak ki, gondoskodjunk a gyalogos átvezetések és az autóbuszperonok egyre nagyobb számú akadálymentesítéséről. Kiemelt hangsúlyt kap a Kerékpárforgalmi Hálózati Terv. Ennek lényege, hogy felmérje a település és környezete kerékpáros közlekedésének helyzetét, és konkrét fejlesztési célokat tűzzön ki. Eszerint belátható időn belül további 22 kilométerrel nő a kerékpárút-hálózat Nyíregyházán.

Erdei sétány és ökológiai sétaút

– A teljesség igénye nélkül, íme, néhány elkészült, folyamatban lévő vagy tervezett beruházás – folytatta Gál István. – A Szegfű utca négysávosítása jelentős változás. A Törzs, a Szalag, a Semmelweis, a Lujza és a Bottyán utcákon éppúgy komoly felújításokkal szembesülhetnek a közlekedők, mint a Szélsőbokori, a Legyező, a Dugonits, a Derkovits és a Tünde utcáknál. A város szélén, a Szélsőbokori és a Tiszavasvári utak találkozásánál körforgalom jön létre. Elkészült a Debreceni és a Kígyó utcai csomópont. A gyalogosok számára pozitív az Ózoon Hoteltől az állatparkig húzódó erdei sétány és ökológiai sétaút.

Komfortosabb feltételek

A Debreceni, a Tünde, a Szent István utcát és a Kállói utat érintő kerékpárút körülbelül 8 kilométeren át nyúlik el majd. Fejlesztjük a Törzs utcai, a Család utca-Belső körúti, a Család utca-Szalag utcai csomópontokat. Időszerű a Belső körút-László utca, illetve a Kállói út-Mikszáth Kálmán utca jelzőlámpás forgalomszabályozása, és a Kemecsei út-Vénusz utca között a gyalogos átvezetés megtervezése. A gyalogosbarát város képének erősítését szolgálja a Benczúr és a Bessenyei tér látványos modernizálása. Egy szó, mint száz: folyamatosan arra törekszünk, hogy minél inkább komfortosabb közlekedési feltételek álljanak az autósok, a kerékpárosok és a gyalogosok rendelkezésére – ehhez mindenkitől kellő türelem és megértés kell.

LTL

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában