Helyi közélet

2018.07.28. 10:48

Vonat vs. csiga - Halaszthatatlanná vált a teljes felújítás?

Debrecen, Mátészalka - A napokban még a csiga is beelőzte a Mátészalka és Debrecen között közlekedő személyvonatot, <a href="/a-csiga-legyorsulta-a-vonatot/3933617" target="_blank">amelyről videó is készült</a>. A humor eszközével arra szerette volna a helyi civil csoport ráirányítani a figyelmet, hogy a rendszerváltás óta semmi említésre méltó nem történt a Mátészalka-Debrecen vasútvonal állapotának a javításáért, és mára már halaszthatatlanná vált a vasútvonal teljes átépítése.

Debrecen, Mátészalka - A napokban még a csiga is beelőzte a Mátészalka és Debrecen között közlekedő személyvonatot, amelyről videó is készült. A humor eszközével arra szerette volna a helyi civil csoport ráirányítani a figyelmet, hogy a rendszerváltás óta semmi említésre méltó nem történt a Mátészalka-Debrecen vasútvonal állapotának a javításáért, és mára már halaszthatatlanná vált a vasútvonal teljes átépítése.

A vasúttársaság a lehetőségeihez képest fokozatosan fejleszti a Debrecen–Nyírbátor–Mátészalka vasútvonalat és az állomásokat is – válaszolta a vonal állapotára és a felújítás időpontjára vonatkozó kérdésünkre a vasúttársaság.

A szűkebb régió ügyeivel foglalkozik, s sok más mellett két éve harcol a szatmári város és Debrecen közötti vasúti közlekedés javításáért a MátészalkaLeaks nevű informális csoport.

– A rendszerváltás óta senki sem tett említésre méltó lépést a vasútvonal helyreállításáért, mára halaszthatatlanná vált a teljes felújítás – bocsátotta előre Lintényi Levente.

Jelentős időveszteség

– Még így is évi 825 ezer alkalommal utaznak a vonalon, amely Csengersimától az egyetlen vasúti kapcsolat Budapest irányába. Jelenleg minden utazás jelentős időveszteség az embereknek, s a teherszállítás szempontjából is sürgető a változás.

– A 78 kilométeres utat a leg­gyorsabb személyvonatok 1 óra 45 perc alatt teszik meg, az egyetlen InterCity pedig másfél óra alatt – ez 15 perccel több, mint húsz éve volt. Sokan járnak a térségből a debreceni klinikára, egyetemre stb., azonban a vonatok menetideje ellehetetleníti a munkavállalást, kollégiumba vagy albérletbe kényszeríti a diákokat – ecsetelte a vonal jelentőségét a csoport közösségszervezője, s hozzáfűzte: bár az elmúlt években az utasok nyomásgyakorlása részsikereket hozott, továbbra is a teljes felújítás a cél.

– E probléma érzékeltetésére szerveztük a legutóbbi akciónkat. Videofelvétel is bizonyítja, hogy egy csiga simán lehagyja a személyvonatot Nyírmihálydi és Nyíradony között, ahol egy szakaszon mindössze óránként 20 kilométeres sebességgel járnak a szerelvények, de előtte öt hónapon át csak feleennyivel mehettek. A csiga szerepéhez nem volt szükség Usain Boltra, egy amatőr futballista öltötte magára a jelmezt – számolt be érdeklődésünkre Lintényi Levente a nagy port kavart akcióról.

Fokozatos fejlesztés

A vonal állapotáról és a felújítás várható időpontjáról a vasúttársaságot kérdeztük.

„A pályasebesség 60 km/óra; Apafa–Hajdúsámson között 40 km/órás, Nyíradony–Nyírgelse között 40, illetve 50 km/órás, Nyírgelse–Nyírbátor között 50 km/órás sebességkorlátozás van érvényben.

A vasúttársaság a lehetőségeihez képest fokozatosan fejleszti a Debrecen–Nyírbátor–Mátészalka vasútvonalat és az állomásokat is. A vonal műszaki állapotának fenntartása és javítása érdekében 2017-ben és 2018-ban váltócseréket, vasbetonalj-javításokat, váltótalpfa- és síncseréket, útátjáró-felújításokat hajtott végre, illetve tervez a vasúttársaság.

2020-ban kerülhet sor az Apafa–Hajdúsámson, 2021-ben a Nyírgelse–Nyírbátor vonalszakasz átépítésére saját forrásból” – tájékoztatott a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága.

HP


[related-post post_id="3933617"]

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában