2017.11.17. 16:26
Ne csak a mobilod legyen okos, amikor vásárolsz!
Penészlek - Bölcs dolog tisztában lenni a vásárlásra csábító reklámok mögött megbúvó veszélyekkel.
Penészlek - Bölcs dolog tisztában lenni a vásárlásra csábító reklámok mögött megbúvó veszélyekkel.
Fogyasztói tudatosságra nevelő címmel büszkélkedhet az Encsencs–Penészlek–Nyírvasvári Általános Iskola Penészleki Tagintézménye. Az elismerést csütörtökön Keszthelyi Nikoletta, az Infokommunikációért és Fogyasztóvédelemért Felelős Államtitkárság helyettes államtitkára nyújtotta át Hajdu Henrietta tagintézmény-vezetőnek, majd elmondta: a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a tavalyi tanév kezdetén hirdette meg először a Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola elnevezésű pályázatot, melynek keretében azokat az oktatási intézményeket díjazzák, amelyek „ügyesen becsempészik” a fogyasztóvédelmi ismeretek terjesztését a köznevelésbe.
Életre nevelő ismeretek
– Kiemelten fontos az általános és középiskolások tudatos fogyasztóvá nevelése, a fogyasztóvédelmi ismeretek minél szélesebb körű terjesztése, főleg az internet és közösségi média használatára fókuszálva, hiszen a vásárlások egyre nagyobb hányada már az online térben történik. Nem célunk, hogy a fogyasztóvédelem mint önálló tantárgy, plusz óraszámban épüljön be a tantervbe, de a tudatos fogyasztói magatartás elsajátítása ettől függetlenül nélkülözhetetlen a mai világban. A pályázat arra ösztönzi a pedagógusokat, hogy különféle módokon, szakkörök, versenyek, osztályfőnöki órák keretében ilyesfajta életre nevelő ismereteket is átadjanak a diákoknak. A tavalyi tanévben 23 iskola kapott elismerést a „tudatos” erőfeszítéseiért, az idén a penészleki tagintézmény az ötödik kitüntetett. Korábban ebben a megyében egy nagykállói szakgimnázium érdemelte ki a Fogyasztói tudatosságra nevelő címet. Az idén plusz kategóriával bővítettük a pályázati kört, immár azokat az iskolákat is díjazzuk, amelyek fogyasztóbarát vállalkozói szemléletet terjesztenek. A 2017-es év fókuszában fogyasztóvédelmi szempontból az e-kereskedelem ellenőrzése áll. Sok kellemetlenségtől kímélhetjük meg az internet előtt felnövő generációt, ha megismertetjük velük a lehetőségeket, a veszélyeket és a szabályokat – hangsúlyozta Keszthelyi Nikoletta.
A szülőkhöz is elér az üzenet
– A „gazdálkodj okosan” és „vásárolj tudatosan” típusú, gyakorlatias ismereteknek nemcsak a gyerekek, hanem a felnőttek is hasznát vehetik – világított rá beszédében dr. Simon Miklós. Az országgyűlési képviselő kifejtette: megyénkben a legalacsonyabbak a bérek, sok családban tehát nagyon bölcsen, okosan kell beosztani a pénzt ahhoz, hogy kitartson a következő fizetésig. A tudással felvértezett diákok a szüleik, nagyszüleik szemléletét is pozitív irányba formálhatják, például azzal, hogy felhívják a figyelmüket az ünnepek közeledtével a karácsonyi vásárlási láz, a kedvezőnek tűnő hitelek anyagi kockázataira és mellékhatásaira.
- Palicz István -