2017.08.01. 17:09
Nyáron lényegesen több a gyermekbaleset
Nyíregyháza, Zánka - Magyarországon, akárcsak világszerte, több gyerek hal meg közúti balesetekben, mint betegségekben, a balesetek közel fele pedig a nyári szünet ideje alatt történik. A megnövekedett forgalommal működő fuvarozók külön kockázatot jelentenek a védtelenül közlekedő gyerekek biztonságára.
Nyíregyháza, Zánka - Magyarországon, akárcsak világszerte, több gyerek hal meg közúti balesetekben, mint betegségekben, a balesetek közel fele pedig a nyári szünet ideje alatt történik. A megnövekedett forgalommal működő fuvarozók külön kockázatot jelentenek a védtelenül közlekedő gyerekek biztonságára.
A Magánvállalkozók Nemzeti Ipartestülete (NiT Hungary) és az ORFK-OBB prevenciós céllal indított közlekedésbiztonsági versenyt; szerintük a balesetek többsége elkerülhető, ha a gyermekek a nehézgépjármű-vezető szemszögéből is megismerik a közlekedési viszonyokat.
A közúti balesetek statisztikái azt mutatják, hogy hazánkban a legtöbb gyerekbaleset a nyári szünet ideje alatt, júliusban és augusztusban történik. A nehézgépjárművek és buszok részvételével bekövetkezett személyi sérüléses balesetek részaránya évek óta 9%-on stagnál. Ennek a statisztikának a feljavítását szorgalmazza a NiT Hungary és az ORFK-OBB országos közlekedésbiztonsági versenye, a Láss az én szememmel, melyet nyaraló iskolásoknak szerveztek a zánkai Erzsébet-táborban, közvetlenül a nyári csúcsidőszak kezdete előtt.
A 2016-ban debütált verseny szándéka, hogy a legveszélyesebb járművek és az ezeknek legkiszolgáltatottabb úthasználók megismerhessék egymás perspektíváját, és a gyerekek megértsék a kölcsönös figyelem fontosságát.
Dittel Gábor, a Nit Hungary ügyvezető főtitkára elmondta, hogy bár a KRESZ-oktatás és a közlekedésbiztonsági versenyek nem ismeretlenek az iskolások számára, a NiT és az ORFK-OBB versenye rendhagyónak számít, mivel itt a résztvevő csapatok testközelből tapasztalhatták egy busz és kamion mozgását. A zánkai döntőn a csapatoknak az online KRESZ-kérdések kitöltése után egy busz féktávolságát és egy kamion hosszát kellett megbecsülniük, vizsgálták egy teherautó holtterét, és egy kerékpárost kellett észrevenniük egy teherautó tükreiben.
A versenyt az idén második alkalommal szervezték, és jövőre szeretnének még több, hasonló korcsoportú résztvevőt, akiknél továbbra is az élő szimulációs és tanpályás részekre fektetnék a legnagyobb hangsúlyt.
KM