2017.07.14. 15:58
A segélykiáltás nem vész el az éterben
Nyíregyháza - A katasztrófavédelem szerint a kulcsszerepet betöltő műveletirányítási rendszer nem gátja a beavatkozásoknak.
Nyíregyháza - A katasztrófavédelem szerint a kulcsszerepet betöltő műveletirányítási rendszer nem gátja a beavatkozásoknak.
Az állampolgárok biztonságérzetét rombolják azon kijelentések, amelyek azt sugallják, hogy a hivatásos tűzoltóságok nem képesek a gyors, hatékony és szakszerű segítségnyújtásra – röviden így foglalhatnánk össze annak a közleménynek a tartalmát, amelyet tegnap juttatott el a sajtóhoz az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság.
Azt is nyomatékosították, hogy a hatékony tűzoltói beavatkozás a 21. század elvárásainak megfelelő informatikai és térinformatikai támogatás mellett történik. A kifakadás előzménye, hogy július 4-én a Pest megyei Tóalmás helyett a Nógrád megyei Tolmácsra indultak el a tűzoltók és a mentők egy súlyos baleset helyszínét keresve. Mint később kiderült, a hívásfogadó rendszer operátora hibázott, mivel félreértette a település nevét, s a késve érkezők már nem tudták megmenteni a felborult traktor sofőrjének életét. Az operátort azóta elbocsátották.
Szerettük volna megtudni, hogy működik a hívásfogadó rendszer, hogyan jut el az információ a balesetekhez legközelebb eső helyi szervekhez.
Az Országos Mentőszolgálat kommunikációs és PR-igazgatója nem kívánta bemutatni a gyakorlatukat, átirányított bennünket a rendőrséghez. A Belügyminisztériumhoz is elküldtük a kérdéseinket, de választ nem kaptunk. Az Objektív Hírügynökségnek megküldött rendőrségi tájékoztatóból kiderül: két központban, Szombathelyen és Miskolcon fogadják a bejelentéseket a híváskezelők a nap 24 órájában. Nehéz megítélni, hogy ez sok vagy kevés, illetve hogy jelenthet-e fennakadást a veszélyhelyzetek elhárításában a centralizáltság, de tovább keressük a válaszokat.
KM
[related-post post_id="3549912"]