2017.04.08. 10:11
Robotkupa születésnapi faültetéssel
Nyíregyháza - Kisvárdai és nyíregyházi diákok utazhatnak Japánba a robotikai világbajnokságra.
Nyíregyháza - Kisvárdai és nyíregyházi diákok utazhatnak Japánba a robotikai világbajnokságra.
Tizenegyedik alkalommal rendezték meg a RoboCup Junior (RCJ) robotikai világbajnokság hazai minősítőversenyét, a Magyar Ifjúsági Robot Kupát. A Nyíregyházi Egyetemen négy kategóriában mérték össze tudásukat a hazai robotépítő csapatok, a legjobbak képviselhetik hazánkat Japánban a világbajnokságon július 27-e és 30-a között.
Harminc diák tíz csapatban és hat versenyszámban bizonyította a felkészültségét.
Simonné dr. Balogh Ágnes
– Nagyszerű versenyen vagyunk túl, harminc diák tíz csapatban és hat versenyszámban bizonyította a felkészültségét – összegezte a versenyt Simonné dr. Balogh Ágnes, a Nyíregyházi Egyetem főiskolai tanára; ő alapította meg 2007-ben a hazai viadalt. A 10. születésnapon nemcsak versenyeztek a diákok, hanem emlékfát is ültettek a Matematikai és Informatikai Intézet előtt, és a torta sem hiányozhatott.
Legyenek aktív fejlesztők
– Akik ma itt rajthoz álltak, 11–19 évesek, s 33 év múlva ellenőrizhetik, hogy elérte-e a RoboCup a 2050-es célkitűzését, azaz szabad pályán 11 fős humanoid robot futballcsapat megveri-e az akkori FIFA-győztes csapatot – utalt a kezdetekre és a jövőre Simonné dr. Balogh Ágnes. – Bízom benne, hogy a ma versenyzői nemcsak szemlélői lesznek a 2050-es mérkőzésnek, hanem aktív fejlesztői is a robotika, a mesterséges intelligencia, anyag- és egyéb természettudományok területén szerzett tudásukkal.
Budapesten februárban tartották meg a Menekítő Vonalkövető liga válogató versenyét. Ott eldőlt, hogy a világversenyre Rescue Line Open ligában a Magyar Baptista Szeretet Szolgálat csapata vesz részt.
– A zsűri pénteki minősítése szerint utazhatnak Japánba a kisvárdai Szent László-gimnázium, valamint a Nyíregyházi Egyetem Tudományos Diákkörének csapatai is – tudtuk meg Simonné dr. Balogh Ágnestől.
- KM -
Öt liga
A futball-ligában (Soccer) két robot, egy kapus és egy csatár játszik kétszer tízperces félidőt, a színház (OnStage) kategóriában szórakoztató műsorszámot kell produkálni robot- és emberi szereplőkkel. A vonalkövető (Rescue Line) ligában egy robotnak időre kell mentési feladatot teljesítenie egy katasztrófahelyszínt szimuláló tesztpályán. A labirintusbejáró (Rescue Maze) ligában egy harminc centiméternél alacsonyabb robot feladata a labirintusban lévő áldozatok megkeresése, a közöstér-ligában (CoSpaceRescue) pedig két csapat futtatja menekítőrobotját, amelyek két helyszínen hajtanak végre mentési feladatokat.