2016.11.17. 15:40
Néma átlényegülések, fontos átváltozások
Nyíregyháza - Fridrik Noémi egy fél óra alatt öregasszonnyá változik. Ez úgy történik, hogy a huszonegynéhány éves lány hosszú fekete ruhájában jó félóráig némán és morózusan ül, csak ül a színház társalgójában, látni rajta, hogy nem lenne tanácsos átlényegülése közben hozzászólni.
Nyíregyháza - Fridrik Noémi egy fél óra alatt öregasszonnyá változik. Ez úgy történik, hogy a huszonegynéhány éves lány hosszú fekete ruhájában jó félóráig némán és morózusan ül, csak ül a színház társalgójában, látni rajta, hogy nem lenne tanácsos átlényegülése közben hozzászólni.
Aztán egyszerre csak megszólal az ügyelő hangja, színpadra szólítják, ahová már a görbebotjával egy igazi, hajlott hátú banya lép. Másnap aztán az új darab próbája után egy bodorított szőke hajú, fölöttébb fiatal, csábos lány ül mellém a megbeszéltek szerint.
– Kihez is van szerencsém? – teszem az ártatlant. – Egy könnyűvérű lányhoz – nevet hozzá oly harsányan, hogy mindenki felénk néz. – Aztán hozzáteszi: Molli vagyok, a Kabaréból. Beszélgetni kezdünk, s eközben olykor úgy érzem, hogy egy tinilánnyal szövegelek. Vagy inkább egy igazi színésznővel?
De először is a szerepre hangolódásról és az előbb említett öregasszony szerepéről kérdezem, amelyet a Móricz 2009 című darab egyik felvonásában oly hatásosan alakít. – Cikiznek is egy kicsit a kollégáim a fellépés előtt, hogy Noémi, most mélyül és mélyül… – nevet újra.
– Mert ki is Fridrik Noémi azon kívül, hogy színésznő? – kérdezem. – Pörgő és mozgó ember vagyok, akinek egy ilyen szerep előtt feltétlenül kell a lenyugvás. A színész egyébként is úgy készül a szerepre, hogy alaposan végiggondolja a feladatát. Egyébként szeretem az életet, és ez a legfontosabb.
KM