Helyi közélet

2016.05.03. 16:07

Küldjön hírt! - A Varázsvár mindenki előtt nyitva áll!

Kisvárda - A természettudományok megszerettetése a kísérleteztetésen, a felfedeztetésen alapul, vallja a Varázsvár természettudományos műhely három pedagógusa: Tóth-Gál Zsuzsanna Napsugár, dr. Jámbrik Katalin, dr. Koncz Gábor. Hármasuk – jó néhány tehetséges diákkal kiegészülve – a kémia-biológia tudomány alapos ismeretével felvértezve, az országot járva, demonstrálja a természettudományok „varázsát”.

Kisvárda - A természettudományok megszerettetése a kísérleteztetésen, a felfedeztetésen alapul, vallja a Varázsvár természettudományos műhely három pedagógusa: Tóth-Gál Zsuzsanna Napsugár, dr. Jámbrik Katalin, dr. Koncz Gábor. Hármasuk – jó néhány tehetséges diákkal kiegészülve – a kémia-biológia tudomány alapos ismeretével felvértezve, az országot járva, demonstrálja a természettudományok „varázsát”.

A Varázsvár közvetlen előzményét a 2015-ös Faust Operabál jelentette, a készülődés, a csapatmunka összhangja és az Operában elért siker teremtette meg mai formáját.

A Varázsvár ma már egy szelés körben ismert, több pályázat és támogató által szponzorált, elismert műhely. A Nemzeti Tehetség Program „A köznevelési és a kulturális intézményekben működő tehetséggondozó programok támogatása” (NTP-KKI-B-15-0027), a Richter Gedeon Nyrt. és a Szerencsejáték Zrt. támogatását élvezi.

Az interaktivitáson alapuló, felfedeztető módszereket alkalmazó műhely óvodások és iskolások manuális készségeinek, képzeleterejének és természettudományos szemléletének fejlesztésén alapul. Elsődleges cél az élményszerű, gyakorlati oktatás népszerűsítése. A foglalkozás alapja egy mese. A mesében minden próbatétel egy-egy kísérlet. A műhely vezetői középiskolás diákokkal fejlesztik a kísérleteket, amelyek újszerű formában kerülnek bemutatásra. A gyerekek a mese főszereplői, miközben az elefántok és a törpök országából a kaméleonok, vulkánok földjére érkeznek. Megküzdenek a sárkánnyal, segítségül hívják a Szépkirályfit és a jóságos szellemet, erőt gyűjtenek a szivárványos rózsavízből, majd a szivárványos patak mellett végre a tündér elnyeri méltó jutalmát.

A kisebb gyermekek azért jelentik az elsődleges célközönséget, mert a műhely vezetői szerint ebben a korban alapvető fontosságú a természettudományok megismertetése. Ezért a kísérletezés során nagy hangsúlyt fektetnek a manuális készségek fejlesztésére, a kooperativitásra. A gyerekek által elvégzett kísérletekhez többnyire hétköznapi, bárki konyhájában megtalálható anyagokat használnak, miközben számos, nagyon látványos kísérletet mutatnak be. A műhely munkáját már több alkalommal láthatta a közönség, nemcsak óvodásoknak, hanem fogyatékkal élő embereknek és felnőtteknek is tartanak bemutatókat, rendeznek interaktív kísérletezős játszóházakat is.

A műhely tagjai szerint egyöntetű sikerüket a csapatmunka, a kiváló kooperáció, a kísérletezés öröme és a közönség óriási szeretete jelenti. Előadásaikat, gyakorlataikat alapvetően meghatározza a jókedv, a vidámság, mert ők is vallják Freund Tamás gondolatát, miszerint: „Öröm nélkül nincs igazi tanulás.”

- Paál Zoltán -

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában