2016.02.29. 07:34
Chemtrail - A nyíregyházi pilóta azt állítja, szándékosan mérget kellett szórnia a lakosságra
Nyíregyháza - Drámai hangvételű interjú kering és bukkan fel időről időre az internetes hullámokon: egy állítólagos volt nyíregyházi repülős önti ki a lelkét, hogy chemtrail-pilótaként hosszú ideig mérgezte az embereket… Utánajártunk, mi igaz a történetből!
Nyíregyháza - Drámai hangvételű interjú kering és bukkan fel időről időre az internetes hullámokon: egy állítólagos volt nyíregyházi repülős önti ki a lelkét, hogy chemtrail-pilótaként hosszú ideig mérgezte az embereket… Utánajártunk, mi igaz a történetből!A történet lényege: egy ismeretlen légitársaság alkalmazottjaként nem meteorológiai kísérleteket végzett, hanem mérget, vírusokkal fertőzött anyagot szórt a levegőbe. Amikor erre rájött, halálos fenyegetést kapott, de már kész lenne tanúskodni… Kíváncsiak voltunk arra, lehet-e a történetnek valóságalapja, és az egyetlen kiindulási pont az volt, hogy a névtelen nyíregyházi pilóta azt mondta, hogy miután 2003-ben elvégezte a Nyíregyházi Főiskolát, mezőgazdasági pilótaként kezdett dolgozni. A legilletékesebbhez, Horváth Péterhez fordultunk segítségért.
Az összeesküvés-elmélet megosztja a közvéleményt: egyesek szentül hisznek benne, mások szerint csak népbutítás. Számunkra a névtelen nyíregyházi pilóta vallomása adott némi támpontot, miszerint ahogy elvégezte a Nyíregyházi Főiskolát 2003-ban, mezőgazdasági pilótaként kezdett dolgozni itt, s az egyik este titokzatos, öltönyös férfiak léptek oda hozzá a hangárban, egy fapados légitársaság ajánlatával a zsebükben…
Vörös eső Európában
– A tiszta profilú mezőgazdasági pilótaképzés utolsó évfolyama 1986-ban hagyta el a Nyíregyházi Főiskolát, de a szűkített képzés is megszűnt a ’80-as évek végére – válaszol kérdésünkre Horváth Péter, a gyakorlati pilótaképzést 1992-től végző Tréner Kft. ügyvezető igazgatója. Azt is elárulja: név szerint ismerik a 2003-ban végzett pilótákat, s azt is tudják, ki hová került. Itt tehát sántítani kezd a történet… Több szempontból sem tartja valószínűnek, hogy utasszállító gépekről mérgező anyagokat lehetne kijuttatni. A célzott szóráshoz alacsonyabban kellene repülni, mert ilyen magasságban kiszámíthatatlan a sodródás. Gondoljunk csak arra, amikor Európára néha vörös eső hull: ez a nagy légköri magasságokba került sivatagi homok lecsapódása, vagyis olykor a Szaharából ér ide a nem várt küldemény. Külön kérdés a műszaki kivitelezés. Egyesek szerint egyszerűen belekeverik a kerozinba ezt a mérgező anyagot, s úgy jut ki a levegőbe, ennek jele pedig a sokáig megmaradó kondenzcsík a gépek után. Ez a tézis ott dől meg, hogy a sugárhajtású hajtóművekben 1200 C-fokon ég el az üzemanyag, ez minden idegen anyagot elpusztítana.
Ha pedig egy külön szóróberendezést szerelnének fel a gépekre, akkor az hamar kiderülne, hiszen a repülőtereken minden landolás után a műszaki személyzet az utolsó szegecsig alaposan átvizsgálja a gépeket. Előbb-utóbb valaki rákérdezne, mi az, mi célt szolgál, s beszélne a különös, nem oda illő szerkezetről, tartályokról. Ennyi repülőteret és ennyi embert nem lehet lefizetni vagy likvidálni…
Mégsem lehetetlen…?
Tény: időnként feltűnően sok kondenzcsíkot látni az égbolton. Erre Horváth Péter azt mondja: a magyar légiforgalmi irányító HungaroControl adatai szerint 2015-ben rekordot döntött a Magyarország fölött átmenő légi forgalom. A sok csík pedig a vízgőz és széndioxid, amely nagy magasságban képződik a hajtóművek mögött.
KM-NYZS
A teljes cikk elolvasható a Kelet-Magyarország február 29-i számában és a kelet.hu-n.