2015.09.11. 08:04
Baleset ide, baleset oda, marad a telizöld!
Nyíregyháza - A balesetek ellenére a Közút nem tervezi a körzöldes irányítási mód megváltoztatását. Szerintük nem a jelzőrendszer, hanem az autós a hibás.
Nyíregyháza - A balesetek ellenére a Közút nem tervezi a körzöldes irányítási mód megváltoztatását. Szerintük nem a jelzőrendszer, hanem az autós a hibás.
Nyíregyháza közutálatnak örvendő telezöldes csomópontjában gyakran történnek kisebb-nagyobb kárral, sérüléssel járó közlekedési balesetek. A Sóstói út–Erdő sor kereszteződésénél közlekedők évek óta kérik-követelik, hogy az illetékesek változtassák meg a jelenlegi, balesetveszélyes forgalomirányítást.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt.-től arra kértünk magyarázatot, mi indokolja a körzöldet, a baleseti statisztikák fényében fontolgatják-e a forgalmi rend megváltoztatását ebben a kereszteződésben, illetve mit tehet a lakosság, hogy ezt „kiharcolja”.
Marczin Bence kommunikációs osztályvezető kérdéseinkre válaszolva elmondta: a szóban forgó csomópontban majd’ 20 éve működik a klasszikus értelemben vett „telezöldes” irányítás.
– Ezt mindmáig az ésszerűség, a legnagyobb átbocsátóképesség biztosítása indokolja. A balesetek oka alapvetően a kanyarodási szabályok be nem tartása.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. álláspontja szerint a telezöldes irányítás bevett gyakorlat nemcsak hazánkban, de külföldön is, és szabálykövető közlekedési kultúrával megelőzhetőek lennének a balesetek. Marczin Bence kommunikációs osztályvezető elmondta: vizsgálataik szerint az alárendelt irányok kapacitása 25%-kal csökkenne a Sóstói út–Erdő sori csomópontban a körzöldes irányítás megszüntetése esetén.
Csúcsidőben így is telített
– Ez a kereszteződés csúcsidőben már most is telített, ezért ilyen arányú kapacitásvesztés nem javasolt. A csomópont jól kiépített, áttekinthető, felfogható, a KRESZ-szabályok betartása mellett itt is biztonságosan lehet közlekedni. Ha tehát a közlekedők betartják a szabályokat, nem kell balesettől tartaniuk – fogalmazott a kommunikációs osztályvezető.
Marczin Bence hozzátette: 2013 novemberében a megyei közlekedési hatóság kötelezése alapján az érintett útkezelőkből (önkormányzat, Magyar Közút) alakított bizottság felülvizsgálta a csomópont forgalmi rendjét.
Táblák, fények, balesetek
A forgalombiztonság javítása érdekében a 36. számú főút Erdő sori ágán megváltoztatták a besorolás rendjét; az alárendelt ágakon a forgalmi sávok felett is kihelyeztek az elsőbbségadási kötelezettséget jelölő táblákat. Sárgán villogó jelzőfejeket szereltek fel ott, ahol a balra kanyarodó járművek és a kerékpárosok azonos időben kapnak zöld jelzést, valamint az alárendelt ágakon ismét kitették azokat a „magyarázó-figyelmeztető” táblákat, amelyek a szabályos körzöldes közlekedésben nyújtanak segítséget.
Kommentek Facebook oldalunkról
"Nem kellene megvárni, amíg újabb áldozatot szed az értelmetlen forgalomirányítás"
Frontális karambol a telizöldnél
Nyíregyháza – Nyíregyháza egyik nevezetessége lehetne az a telizöldes kereszteződés, ahol sajnálatosan sok a közlekedési baleset, a rossznak bizonyult jelzés miatt. tovább »
A nyíregyházi polgármester is részese volt a frontális karambolnak
Nyíregyháza – Mint ahogy arról beszámoltunk, vasárnap délután Nyíregyházán, a Sóstói út és a Ferenc körút kereszteződésében két autó ütközött, a frontális karambolban hárman sérültek meg. Információink szerint a baleset részese volt a város polgármestere, dr. Kovács Ferenc is.tovább »
Zöldet kér a változtatás
Sokakban merülhet fel, hogy meddig tökölnek még az illetékesek, mennyi baleset kell ahhoz, hogy megszüntessék azt a sokak által átkozott és veszélyt hordozó telezöldet a megyeszékhelyen, az egykori Márka előtti kereszteződésnél. Mán László jegyzete. tovább »
Utálja a kereszteződést, mert balesetveszélyes? Írja meg nekünk!
Nyíregyháza – A vasárnapi nyíregyházi baleset után többen jelezték olvasóink közül, hogy a Sóstói út és a Ferenc körút kereszteződése balesetveszély. Mivel több ilyen helyszín is lehet a városban, itt a lehetőség, hogy elküldje nekünk, melyikkel van gondja! tovább »