2015.05.27. 15:18
„Nőtt a dolgozói szegénység Magyarországon”
Nyíregyháza - Országjáró portyájának utolsó állomásán járt Nyíregyházán a szakszervezet vezetője.
Nyíregyháza - Országjáró portyájának utolsó állomásán járt Nyíregyházán a szakszervezet vezetője.
Kordás László nem köntörfalazott. Kerek perec kijelentette: az utóbbi években időszakban nőtt a dolgozói szegénység az országban. Nyíregyházán fogalmazott ekképpen a Magyar Szakszervezeti Szövetség elnöke, miután szakszervezeti tisztségviselőkkel találkozott szerdán. Egyúttal fellebbentette a fátylat az általuk meghirdetett „négyszer kilenc” elvről:
– Programunk lényege, hogy 2018-ig évente 9 százalékkal nőne a minimálbér, és egyúttal javasoljuk, hogy három esztendő múltán az alacsony keresetűek személyi jövedelemadója 9 százalék legyen. Stratégiai célként fogalmaztuk meg, hogy a minimálbér nettó értéke érje el a létminimum értékét, vagyis a 68 500 forint nettó minimálbér és a 2013-as 87 500 forintos létminimum közötti különbség egész egyszerűen szűnjön meg – fejtegette Kordás László, a MaSZSZ elnöke.
Február végén a Magyar Szakszervezetek Országos Szövetségének, a Szakszervezetek Együttműködési Fórumának és az Autonóm Szakszervezetek Szövetségének egyesülésével jött létre a MaSZSZ.
– A három konföderáció egyesülésével hatékonyabb képviseletre lehetünk képesek. Minden megyét végig jártam, Szabolcs-Szatmár-Bereg a portya utolsó állomása. Szeretnénk a tagságot még közelebb vinni a mozgalomhoz, hogy érezzék: mindaz, amit teszünk, az értük van. Továbbra is napirenden tartjuk a korengedményes és a korkedvezményes nyugdíj ügyét, a munka törvénykönyvének módosítását és a sztrájktörvény változtatását.
A MaSzSz még a költségvetési törvény június 23-ig tervezett elfogadása előtt el akarja kezdeni a tárgyalást a kormánnyal a jövő évi bérekről és az adókról. A bérfelzárkóztatási- program javaslatuk a dolgozói szegénység felszámolását célozza. A megállapodás szándékával ülnek le tárgyalni, kérdés, miként állnak majd fel. Érdekesnek ígérkezik az érdekérvényesítő törekvésük.
KM–LTL