Helyi közélet

2013.01.09. 16:41

Dobog már a járások „szíve”

Kemecse - Január 2-án megyénkben is megkezdték működésüket a járási hivatalok.

Kemecse - Január 2-án megyénkben is megkezdték működésüket a járási hivatalok.Tavaly döntött arról a kormány, hogy a közigazgatás átfogó, a közjót szolgáló átalakításának egyik fontos állomásaként újra kialakítja a járásokat. Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében végül tizenhárom járás született, s 2013. január 2-án mind a tizenhárom járási hivatalban meg is kezdődött a munka. Összeállításunkban az első tapasztalatokról kérdeztük meg néhány járási hivatal vezetőjét.

Tanteremből ügyfélszolgálat

Kemecsén örömmel fogadták tavaly a kormánynak azt a döntését, hogy a város ismét járási székhely lesz, hiszen a település már betöltötte jó pár évtizeddel ezelőtt ezt a tisztséget. A Kemecsei Járási Hivatal a római katolikus egyház régi iskolai épületében lelt otthonra.

– A kormányhivatal és a város szerződése alapján az önkormányzat felújíttatta az üresen álló épületet, rendezte a környező területet, így január 2-án már kulturált körülmények között tudtuk fogadni az állampolgárokat, s megkezdődhetett az érdemi munka a járási hivatalban. Már aznap jöttek is az ügyfelek. Volt köztük olyan, aki közgyógyellátási gondjaival keresett meg bennünket – mondta el érdeklődésünkre Molnárné Ferkó Rita, a Kemecsei Járási Hivatal vezetője. – Az ügyfelek megfelelő tájékoztatást kapnak a dolgozóktól, s kéznél vannak a szociális ellátások igényléséhez szükséges nyomtatványok is. Az elmúlt napokban a járás több településéről is érkeztek ügyeket intézni az emberek. A járási hivatal kirendeltségében, a demecseri okmányirodában is elkezdődött év elején gond nélkül az ügyintézés. A járási hivatal legtöbb dolgozója a kemecsei polgármesteri hivatalból érkezett, de a járás több települése is adott át ügyintézőket. Úgy gondolom, hogy a rendelkezésre álló teljes létszámmal a továbbiakban is zökkenőmentesen tudjuk majd intézni az állampolgárok ügyeit.

Nagy kihívás

Fehérgyarmaton a polgármesteri hivatal földszintjén található a járási hivatal, melynek vezetője Lakatosné Sira Magdolna, Túristvándi eddigi polgármestere.

– Hétfőn lemondtam a posztról, amelyet 16 éven át töltöttem be. Úgy döntöttem, hogy a jövőben 50 település szolgálatába állok, ami nagy kihívás – mondta Lakatosné Sira Magdolna. – Egy hete működik a járási hivatal, hétfőn és szerdán teljes munkaidőben, kedden és csütörtökön délig várjuk az állampolgárokat, pénteken csak az elektronikusan bejelentkezetteket tudjuk fogadni. Eddig nincs fennakadás, zökkenőmentes a munka. A korábban megszokott ügyekben kerestek fel, és a jövőben szeretnénk minél inkább az ügyfelekhez igazítani az ügyfélfogadási rendet. Minden személyi és infrastrukturális feltétel adott, hogy hatékonyan működjön a járási hivatal.

Feladatok

A járási hivatalok feladataihoz tartoznak: okmányirodai feladatok, egyes gyám – és gyermekvédelmi ügyek, egyes szociális igazgatási ügyek, családtámogatási ügyek, köznevelési feladatok, menedékjogi ügyek, építésfelügyelet, építéshatósági feladatok, egyéni vállalkozói igazolvány engedélyezése, egyes kommunális, állategészségügyi hatáskörök, helyi védelmi bizottságok vezetése, szabálysértési feladatok (ez utóbbiakat egyébként már 2012 áprilisától ellátják a kormányhivatalok).

Egy emberként az ügyfelekért

Fülöp István, a Mátészalkai Járási Hivatal vezetője is jó hírekkel szolgálat. Lapunk érdeklődésére elmondta: a járási hivatal a polgármesteri hivatal közelében, a volt orvosi ügyelet helyén található. A régi, de szépen felújított épületet, amely egykor községi tanács és szintén járási hivatal volt, pár hete, a két ünnep között vették birtokba.

– A költözés és berendezkedés lendületesen zajlott. A helyiségek koros, használt, de jó állapotú bútorokkal vannak berendezve, ezeket az önkormányzat ajánlotta fel számunkra. Az új esztendő első munkanapján, január 2-án az okmányiroda, a gyámügyi és a szociális részleg is zökkenőmentesen működött, amiről elismerően nyilatkoztak az ügyfelek.

– Minden és mindenki a helyén van, legfeljebb némi „finomhangolásra” lesz még szükség. A törzshivatali létszám 62, ebből 8 fő Nagyecseden dolgozik. A legfontosabbnak az ügyfélcentrikusságot tartjuk, ha kell, a folyosón, ha kell, ebédidőben fogjuk meghallgatni és orvosolni a hozzánk fordulók halasztást nem tűrő problémáit hétfőtől csütörtökig 8-16.30 óra, pénteken 8-14 óra között, ám az ügyfélfogadási idő a lakossági igények függvényében változhat – hangsúlyozta.

- M. Magyar László, Ladányi Tóth Lajos, Palicz István -

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában