2012.03.22. 16:08
Sínre került modellek fehérgyarmati állomással
Fehérgyarmat - A Thomas, a gőzmozdony elnevezésű mesében Sodor szigetét keresztül-kasul behálózza a Kövér Ellenőr vasútja. Mozdonyai nap mint nap azon igyekeznek, hogy igazán hasznosak legyenek. Ez a mentalitás és látvány fogadja a fehérgyarmati Varga Józsefhez ellátogatókat is.
Fehérgyarmat - A Thomas, a gőzmozdony elnevezésű mesében Sodor szigetét keresztül-kasul behálózza a Kövér Ellenőr vasútja. Mozdonyai nap mint nap azon igyekeznek, hogy igazán hasznosak legyenek. Ez a mentalitás és látvány fogadja a fehérgyarmati Varga Józsefhez ellátogatókat is.„Miért építsünk saját modelleket?” - ezt a kérdést joggal tehetné fel bárki, hiszen Magyarországon elég sovány a kínálat, s ha valaki igazi gőzmozdonyt szeretne, akkor azt saját két kezével kell megalkotnia. Általános iskolás éveiben hasonló gondolattól vezérelve iratkozott be a makettező klubba, ahol Seres Géza és Nagy András tanár urak mutatták meg neki a repülőgép-rekonstrukciók prototípusainak világát. Ekkor már érdekelték a piciny technikai alkatrészek, melyekből hajókat, repülőket sikerült összeállítania. Érdeklődése sosem hagyta nyugodni, ezért szaküzleteket keresett fel Szlovákiában.
Hárommázsás monstrumon dolgozik
Körútjain távirányítókra, segédanyagokra tett szert, így elkezdődhetett életében a rádió-távirányítású repülőmodellek megépítése. Később műhelye falain belül helikoptereket, nagyobb testű repülőket hozott létre, mely égi csodáknak olykor ötméteres szárfesztávolságot alakított ki. Szakmai nagyfalatnak gondolta a vasútmodellezést, de mégis belevágott, mivel tudta, hogy Angliában már a világháború után teret hódított magának eme kivételes tevékenység, viszont ő itthon akart az úttörője lenni. Hozzákezdett a parkmozdonyok készítéséhez, melyek ötcolos és hétcolos nyomtávon haladnak, s széntüzeléssel működnek.
A munkálatokhoz komolyabb gépeket vásárolt, emellett tíz órára növelte napi munkaidejét, így kétezer órával később már örülhetett első saját építésű mozdonyának. Később a Közlekedési Múzeumból kért tervrajzok alapján gyártotta le egy-hatos méretarányban további gőzöseit: a szilvásváradi keskeny nyomtávú kismozdonyt, meg a Magyar MÁV 327-es gyorsvonatot. Interneten keresztül tartja más országok mestereivel a kapcsolatot, hol tanácsokkal látják el egymást, illetve termékszemléltetést is tartanak. Nyáron Svájcba készül, ahol állítása szerint meseország van a „kis” mozdonyokból. Jelenleg egy hárommázsás monstrumon dolgozik, amivel minimum négy kocsit szeretne vontatni.
Széles Szabolcs