Helyi közélet

2011.12.07. 17:41

Nyíregyházi középiskolák az ország legjobbjai között

Nyíregyháza - Elkészült hazai középiskolák rangsora, melyben ismét előkelő helyen végzett a Krúdy és a Kölcsey, a Zrínyi teljesítményét ezúttal is elszámolták.

Nyíregyháza - Elkészült hazai középiskolák rangsora, melyben ismét előkelő helyen végzett a Krúdy és a Kölcsey, a Zrínyi teljesítményét ezúttal is elszámolták.– Korábban is jó helyen szerepeltünk, így nem ért minket meglepetésként a gimnáziumok rangsorában elért helyezésünk – kommentálta a felvételi eredmények alapján a Fazekas gimnázium mögötti második helyet Chriszt Gyula. A nyíregyházi Krúdy Gyula Gimnázium igazgatója szerint a 92,6 százalékos eredmény fontos mutató, ám a háttérben sok kis lépés van, valamint 900 diák és 40 pedagógus 5 éves munkája.

– A diákjainkat abban kell segíteni, hogy a számukra megfelelő pályát válasszák, ha pedig döntöttek, akkor abban támogatni, hogy olyan érettségi és felvételi eredményt érjenek el, ami a belépést jelenti a választott egyetemre, főiskolára – magyarázza az igazgató. Mindez kevés lenne a szülők nélkül, akik a hátteret biztosítják a gyermekeiknek és partnerei az intézménynek, valamint a tanulók kitartása és szorgalma nélkül. Egy ilyen eredmény erősíti a Krúdy hírnevét és pozitívan befolyásolhatja a szülőket és a gyerekeket a középiskola kiválasztásakor. – Sokféle rangsor készül, ez csupán egy a sokból, ami a statisztikai eredményeket veszi alapul. Ettől többet mondana, ha a számok mögött megbújó szakmai és tartalmi munkát, vagyis több szempontot venne figyelembe – említette kritikaként Chriszt Gyula.

Következetes munka

A felvételi arányt tekintve az országos összesítésben az ötödik helyet foglalja el a nyíregyházi Kölcsey Ferenc Gimnázium 91,6 százalékkal.

– Örömmel fogadtuk ezt a kimutatást, hiszen az ország 355 gimnáziuma között ott vagyunk az élmezőnyben. Nemcsak megerősítettük a korábbi pozíciónkat, hanem előre is léptünk, s mindez a következetes oktatásnak köszönhető – értékelte az 5. helyezést Kalucza Lajos, az intézmény igazgatója. – Áttekinthető nagyságú a Kölcsey Ferenc Gimnázium, amelyet vonzóvá tesz az öt idegen nyelv tanulásának lehetősége. Egyre többen jelentkeznek hozzánk a megye egész területéről. Hangsúlyozni szeretném, nem kimondottan humán jellegű a gimnázium, egyre többen érdeklődnek a természettudományok iránt, s a tanulói igényekhez igazodva biológiából, kémiából, matematikából is tanulhatnak emelt szintű csoportokban az érettségire, felvételire készülő diákok. – Ez a mostani kimutatás öt év (2005-2009) átlaga alapján történt, s azt jelzi, hogy nagyobb időszakokat tekintve is meg tudjuk tartani a korábban elért eredményeinket. Mindennek titka a következetes munka a tantestület részéről, s természetesen ugyanolyan fontos a diákok szorgalma és tudásvágya is.

Kiváló együttműködés

A nyíregyházi Széchenyi István Közgazdasági, Informatikai Szakközépiskola és Kollégium a második legjobb lett a középiskolák között a felvételi eredmények alapján. Lőrincz László igazgató úgy véli, sikerük és népszerűségük titka a kitartó munkában keresendő, mely egyaránt jellemzi a tantestületet és a diákságot is.

– Szinte mindegyik Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyen (OKTV) jelen vannak tanulóink, akikre méltán lehetünk büszkék. Volt olyan tanév, amikor matematikából nyolc diákunk is bejutott az OKTV második fordulójába! – mondta el Lőrincz László, hozzátéve: a Széchenyi nemcsak a felvételis rangsorban, hanem a hozzáadott pedagógiai érték tekintetében is dobogós helyen van, utóbbi a középiskolások szellemi fejlődéséről „állít ki jeles bizonyítványt” az általános iskolai tudásszintjükhöz képest. A pedagógusok kiválóan együttműködnek, rendszeresek a konzultációk a munkaközösségek között, így válik elérhetővé a cél: a lehető legtöbbet kihozni a tudásra éhes gyerekekből!

Súlyos tévedések

Az iskolai rangsor újra súlyos tévedéseket tartalmaz: a Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium végzős évfolyamainak létszámadata a vizsgált öt év közül három esetben jelentős többlettel szerepel – mondja Huszárné Kádár Ibolya igazgató. – Ennek oka, hogy 2005-ben lépett 12. évfolyamba az első Arany János Tehetséggondozó Programban tanuló osztály, őket a nyilvántartás automatikusan érettségizőként kezelte, holott vizsgát csak a 13. évfolyamon tettek. Minderről már 2009-ben is tájékoztattam a megfelelő hivatalokat. Hosszas levelezés után valamennyi fórum elismerte panaszunk jogosságát, s ígéretet kaptunk a statisztikai adatkérés pontosítására. Ehhez képest a 2005-2009. közötti időszak sikerkritériumainak számításánál a torz adatokkal kalkuláltak. Könnyen belátható, hogy egészen más százalékot kapunk, ha a felvettek arányát nem a 203 főhöz, hanem a valóban maturáló 168-hoz viszonyítják! Színvonalasan és nagy odaadással végzett munkánk tudatában joggal kérdezhetjük, ki kárpótol bennünket a fél évtized folyamatos leminősítéséért – teszi fel a kérdést az igazgató.

- Bendárik Mónika, M. Magyar László, Palicz István -

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a szon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában